КОМИСИЈА ЗА
ЈАВНО-ПРИВАТНО ПАРТНЕРСТВО
ЈПП И КОНЦЕСИЈЕ

Предлог концесионог акта којим се предлаже управљање јавним паркиралиштима на територији општине Свилајнац

На територији општине Свилајнац је комунална делатност управљање јавним паркиралиштима поверена предузећу Паркинг сервис Свилајнац ад Свилајнац. Поред тога што предузеће послује са губитком, односно општина не остварује неопходни приход у овој области, још значајније је да је комунална делатност управљања јавним паркиралиштима потпуно неуређена због чега највише трпе корисници комуналне делатности, односно грађани општине Свилајнац.

У том смислу, јасно је да Свилајнац у постојећој ситуацији проблем паркирања не регулише на начин који је адекватан са становишта управљања постојећим ресурсима. Уколико се не предузму одређени кораци ка управљању постојећим капацитетима, врло брзо ће се десити да ће са порастом мобилности становника, степена моторизације, просторне и видовне расподеле путовања, захтеви за једновременим паркирањем у централној зони града далеко премашити понуђене капацитете. Из тих разлога, управљање јавним паркиралиштима мора се кретати ка увођењу нових режима паркирања, измени постојеће тарифне политике која подразумева временско ограничавање трајање паркирања, одговарајућу контролу коришћења јавних паркиралишта и ефикасно санкционисање прекршаја за почетак, односно ка дугорочној политици изградње нових капацитета вануличног паркирања (затворени паркинзи, гараже).

Пројекат поверавања обављања комуналне делатности управљања јавним паркиралиштима приватном парнеру довео би до смањења буџетских трошкова, раста буџетских прихода, стварања одрживог система паркирања у урбаној зони као једног од највећих изазова урбаних и комуналних захтева и подизања нивоа ефикасности у пружању услуга корисницима комуналне делатности.

Циљ овог предлога пројекта је увођење савременог система наплате и контроле паркирања, односно управљања јавним паркиралиштима и то коришћењем савремених технологија наплате и контроле паркирања. Овакав систем паркирања уводи се са основним циљем да се усагласи број захтева за паркирањем са просторним могућностима посматране локације, односно да се расположиви број паркинг места понуди што већем броју корисника, под условом да се уједно реши и проблем паркирања станара третираних зона. То практично значи да зонски систем производи да се повећа обрт по једном паркинг месту – побољша искоришћеност, решење проблема паркирања станара, у улицама у којима је постављен зонски систем наплате и контроле, путем издавања повлашћене паркинг карте, која им омогућава да се паркирају у околини својих стамбених зграда чак и у вршним оптерећењима паркирања. Увођење зона, техничко регулисање паркирања и контрола, доводи и до тога да паркирана возила која су, раније, у највећој мери заузимала део уличних профила намењених пешацима и делимично заузимала део уличних профила намењених проточном саобраћају сада су истиснута, тако да је простор за пешаке ослобођен, а динамички саобраћај убрзан.

Остали пројекти