КОМИСИЈА ЗА
ЈАВНО-ПРИВАТНО ПАРТНЕРСТВО
ЈПП И КОНЦЕСИЈЕ

Предлог пројекта јавно-приватног партнерства којим се предлаже финансирање, пројектовање, реконструкција, односно рехабилитација и одржавање локалне путне инфраструктуре и поплочавање/реконструкција тргова и других јавних површина, све са пратећим мобилијаром у граду Смедереву, са јавним плаћањем

Све већа потребе за изградњом нове јавне инфраструктуре, улагањем у добра од општег интереса као и пружањем услуга од јавног значаја у Републици Србији, довела је до стварања правног и институционалног оквира за привлачење приватних инвестиција.

Суштина увођења приватног сектора у реализацију наведених пројеката, укључујући и овај пројекат јавноприватног партнерства за финансирање, пројектовање, изградњу и одржавање локалне путне инфраструктуре са хоризонталном и вертикалном сигнализацијом и поплочавање/реконструкцију тргова и других јавних површина, све са пратећим мобилијаром у граду Смедереву, чија се реализација предлаже, јесте смањење фискалног притиска на локални буџет, убрзање инфраструктурних улагања, побољшање услуга од јавног значаја и шањење њихових цена.

Разлози за предлагање реализације пројекта јавно-приватног партнерства су с једне стране у немогућностима града да финансира изградњу путне инфраструктуре по традиционалном моделу „кључ у руке", у складу са Законом о јавним набавкама, имајући у виду да постоје тешкоће у обезбеђивању целокупног износа неопходног за обезбеђење предметне инфраструктуре, али из разлога лоших искустава из одвојених активности и одвојених поступака за одабир извођзча за изградњу (реконструкцију, односно рехабилитацију) и за одржавање локалних путева. Један од кључних додатних разлога предлагања предметног пројекта је могућност обезбеђење пројектног финансирања за целокупни пројекат од стране изабраног приватног партнера, кзо и очекивана ефикаснија реализација изградње недостајуће инфраструктуре по овом моделу уз преузимање одговарајућих ризика од стране приватног партнера. Ово се нарочито манифестује у погледу рокова, цене изградње, ризика финансирања, ризика изградње и других ризика којима приватни партнер може на квалитетнији начин да управља.

Динамичан развој града у протеклим годинама, условио је и значајан развој становања. Повећан број стамбених објеката резултирао је додатним притиском на насељску и општинску комуналну инфраструктуру. Због наведеног се током конципирања овог Предлога пројекта, тежило адекватном димензионисању постојеће потребе и оптималном предвиђању будуће блиске потребе када су захтеви путне мреже и јавних површина у питању. Такође, на основу теренског обиласка, уочено је фактичко стање наведене инфраструктуре те је у односу на исказане потребе представника локалних (месних и сеоских) заједница дефинисан обухват нове реконструисане, одиосно рехабилитоване путне мреже.

За успешно достизање циљева овог пројекта и стварање услова за континуирани развој путне мреже и друге комуналне инфраструктуре, а имајући у виду примењена пројектна решења и активности у претходно урађеним и усвојеним студијским пројектима, нарочито везаним за структуру, организацију и управљање целином путне мреже, будући корак у развоју мреже треба ушерити на реинжењеринг и унапређење постојеће и изградњу нове путне инфраструктуре, организације и управљања целином мреже.

У складу са захтевима кључних актера у систему (корисника и органа локалне самоуправе), реалним потребама и могућностима града, треба створити услове за спровођење политике континуалног и равномерног будућег развоја путне мреже, нарочито имајући у виду стратегије и планове у другим областима друштвеног и привредног живота и развојне пројекте града Смедерева.
 

Остали пројекти