KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog koncesionog akta kojim se predlaže finansiranje, revitalizacija, upravljanje i obavljanje farmaceutske delatnosti u Gradu Prokuplju i drugim jedinicama lokalne samouprave u Topličkom okrugu u kojima ZU Apoteka Prokuplje obavlja farmaceutsku delatnost

Predmet koncesije je finansiranje, revitalizacija, upravljanje i obavljanje farmaceutske delatnosti u Topličkom okrugu, u JLS Prokuplje, Blace, Kuršumlija i Žitorađa, u okviru koga javni partner (grad Prokuplje i ZU Apoteka Prokuplje) dodeljuju koncesiju za obavljanje apotekarske delatnosti i pravo na lokalima u javnoj svojini koja su u vlasništvu/imovini javnog partnera u kojima privatni partner mora isključivo da obavlja apotekarsku zdravstvenu delatnost uz plaćanje koncesione naknade. Apoteka Prokuplje obavlja farmaceutsku zdravstvenu zaštitu na području Topličkog okruga sa oko 90.000 stanovnika, kao samostalna zdravstvena ustanova. Delatnost Apoteke je promocija zdravlja, odnosno zdravstveno vaspitanje i savetovanje za očuvanje i unapređenje zdravlja pravilnom upotrebom lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava. Promet lekova na malo i određenih vrsta medicinskih sredstava vrši preko svojih 13 jedinica za izdavanje gotovih lekova i to u Prokuplju, Blacu, Kuršumliji i Žitorađi, tj. u okviru 13 apoteka.

Odlukom o maksimalnom broju zaposlenih na neodređeno vreme u sistemu državnih organa, sistemu javnih službi, sistemu autonomne pokrajine vojvodine i sistemu lokalne samouprave za 2017. utvrđen je maksimalni broj zaposlenih od 74 radnika. U okviru ograničenih sredstava kojima raspolaže, sistem apoteka na teritoriji koju pokriva ZU Apoteka Prokuplje, kojima u skladu sa zakonom kojim se uređuje zdravstvena zaštita, upravlja Zdravstvena ustanova Apoteka Prokuplje obezbeđuje još uvek značajan, ali potencijalno na srednji rok nedovoljan nivo usluga na teritoriji za koju je osnovana i za mrežu kojom upravlja. 

Sistem apoteka u javnom vlasništvu na teritoriji Republike Srbije, uključujući teritoriju Topličkog okruga, suočava se sa izvesnim brojem izazova kojima će ZU i grad Prokuplje kao njen osnivač, morati da se suoče u godinama koje dolaze. Najveći među izazovima je nekonkurentnost apoteka u javnom vlasništvu u odnosu na veliki broj apoteka u privatnom vlasništvu, kao i određeni nivo obaveza koji ima potencijal da ugrozi likvidnost apoteka u javnom vlasništvu uz pad u ostvarenom godišnjem prometu. Apoteke Prokuplje nisu do kraja u mogućnosti, zbog brojnih ograničenja koja su vezana za njihov status državne apoteke, da tržišno razvijaju svoju delatnost, da očuvaju u potpunosti mrežu apoteka u delovima svoje teritorije koju pokrivaju, naročito u manjim naseljenim mestima. Pored rentabilnosti navedenih apoteka, posledica smanjenja nivo usluge može biti i neminovno sprovođenje racionalizacije broja zaposlenih. Procenjeno je da se ukupan finansijski interes za održanje kontinuiteta u pružanju usluga snabdevanja lekovima u neizmenjenom broju lokacija u kojima danas posluje Apoteka Prokuplje, može pronaći i ostvariti kroz saradnju javnog i privatnog sektora, putem jednog od modela predviđenih Zakonom o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama, i to putem koncesionog modela. 

Grad Prokuplje i Apoteka Prokuplje su se opredelili za model javno-privatnog partnerstva za dalje ostvarenje javnih funkcija koje se ogledaju u dostupnosti farmaceutskih proizvoda na teritoriji čitavog Topličkog okruga u odnosu na model čistog zakupa svojih lokala u kojima se trenutno obavlja predmetna delatnost.