Sve veća potrebe za izgradnjom nove javne infrastrukture, ulaganjem u dobra od opšteg interesa kao i pružanjem usluga od javnog značaja u Republici Srbiji, dovela je do stvaranja pravnog i institucionalnog okvira za privlačenje privatnih investicija.
Suština uvođenja privatnog sektora u realizaciju navedenih projekata, uključujući i ovaj projekat javnoprivatnog partnerstva za finansiranje, projektovanje, izgradnju i održavanje lokalne putne infrastrukture sa horizontalnom i vertikalnom signalizacijom i popločavanje/rekonstrukciju trgova i drugih javnih površina, sve sa pratećim mobilijarom u gradu Smederevu, čija se realizacija predlaže, jeste smanjenje fiskalnog pritiska na lokalni budzet, ubrzanje infrastrukturnih ulaganja, poboljšanje usluga od javnog značaja i šanjenje njihovih cena.
Razlozi za predlaganje realizacije projekta javno-privatnog partnerstva su s jedne strane u nemogućnostima grada da finansira izgradnju putne infrastrukture po tradicionalnom modelu „ključ u ruke", u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, imajući u vidu da postoje teškoće u obezbeđivanju celokupnog iznosa neophodnog za obezbeđenje predmetne infrastrukture, ali iz razloga loših iskustava iz odvojenih aktivnosti i odvojenih postupaka za odabir izvođzča za izgradnju (rekonstrukciju, odnosno rehabilitaciju) i za održavanje lokalnih puteva. Jedan od ključnih dodatnih razloga predlaganja predmetnog projekta je mogućnost obezbeđenje projektnog finansiranja za celokupni projekat od strane izabranog privatnog partnera, kzo i očekivana efikasnija realizacija izgradnje nedostajuće infrastrukture po ovom modelu uz preuzimanje odgovarajućih rizika od strane privatnog partnera. Ovo se naročito manifestuje u pogledu rokova, cene izgradnje, rizika finansiranja, rizika izgradnje i drugih rizika kojima privatni partner može na kvalitetniji način da upravlja.
Dinamičan razvoj grada u proteklim godinama, uslovio je i značajan razvoj stanovanja. Povećan broj stambenih objekata rezultirao je dodatnim pritiskom na naseljsku i opštinsku komunalnu infrastrukturu. Zbog navedenog se tokom koncipiranja ovog Predloga projekta, težilo adekvatnom dimenzionisanju postojeće potrebe i optimalnom predviđanju buduće bliske potrebe kada su zahtevi putne mreže i javnih površina u pitanju. Takođe, na osnovu terenskog obilaska, uočeno je faktičko stanje navedene infrastrukture te je u odnosu na iskazane potrebe predstavnika lokalnih (mesnih i seoskih) zajednica definisan obuhvat nove rekonstruisane, odiosno rehabilitovane putne mreže.
Za uspešno dostizanje ciljeva ovog projekta i stvaranje uslova za kontinuirani razvoj putne mreže i druge komunalne infrastrukture, a imajući u vidu primenjena projektna rešenja i aktivnosti u prethodno urađenim i usvojenim studijskim projektima, naročito vezanim za strukturu, organizaciju i upravljanje celinom putne mreže, budući korak u razvoju mreže treba ušeriti na reinženjering i unapređenje postojeće i izgradnju nove putne infrastrukture, organizacije i upravljanja celinom mreže.
U skladu sa zahtevima ključnih aktera u sistemu (korisnika i organa lokalne samouprave), realnim potrebama i mogućnostima grada, treba stvoriti uslove za sprovođenje politike kontinualnog i ravnomernog budućeg razvoja putne mreže, naročito imajući u vidu strategije i planove u drugim oblastima društvenog i privrednog života i razvojne projekte grada Smedereva.