Javno osvetljenje predstavlja tipičan primer zajedničke komunalne potrošnje koja služi svim stanovnicima grada Zaječara, i njegovu potrošnju nije moguće direktno obračunati i tačno naplatiti krajnjem korisniku kao što je to slučaj kod individualne komunalne potrošnje. Troškovi električne energije, troškovi distributivnog sistema i održavanja javnog osvetljenja se finansiraju iz budzeta grada. Utrošena sredstva za ove namene ukazuju na to da je u narednom periodu neophodno razmotriti mogućnost pokretanja projekta javno-privatnog partnerstva sa ciljem zamene, upravljanja i dugogodišnjeg održavanja rekonstruisanog dela sistema javnog osvetljenja na teritoriji grada Zaječara.
Javno osvetljenje obuhvata osvetljavanje puteva, ulica, trgova, mostova, pešačkih prelaza i stepeništa, pešačkih površina pored stambenih i drugih objekata, parkova, spomen parkova, površina u stambenim naseljima i blokovima, groblja, spomen groblja i drugih javnih površina.
Imajući u vidu da je trenutno stanje sistema javnog osvetljenja u prilično lošem stanju, te da je očekivano i poskupljenje električne energije i povećanje troškova distributivnog sistema, opravdano se nameće visoko rangiranje problema javnog osvetljenja na listi projekata od opšteg značaja za stanovnike područja na kojem je planirana implementacija ovog projekta.
Za razmatranje mogućnosti pokretanja postupka javno-privatnog partnerstva neophodno je bilo klasifikovati trenutno javno osvetljenje i izraditi analizu za koju su bili neophodni podaci o potrošnji električne energije, troškovima distributivnog sistema i troškovima održavanja sistema javnog osvetljenja u prethodnim godinama. Finansiranje projekata energetske efikasnosti od strane trećih lica predstavlja javno-privatno partnerstvo između jedinice lokalne samouprave i privatnog partnera tokom vršenja javnih energetskih usluga. Za lokalne samouprave koje nemaju dovoljno sredstava i nemaju na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekata za unapređenje energetske efikasnosti, angažovanje privatnog partnera može da bude vrlo atraktivno rešenje. Imajući u vidu činjenicu da grad Zaječar ne raspolaže dovoljnim finansijskim sredstvima, niti ima na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekta zamene javnog osvetljenja, angažovanje privatnog partnera primenom modela javno-privatnog partnerstva za grad predstavlja atraktivno rešenje.
Projekat podrazumeva finansiranje projekta od strane privatnog partnera i na taj način se budzet lokalne samouprave kreditno ne zadužuje, već je njena obaveza da iz ostvarene uštede otplaćuje investiciju i dugogodišnje održavanje rekonstruisanog sistema. Javno-privatno partnerstvo zapravo predstavlja okvir za zajedničko delovanje javnog sektora (u ovom slučaju grada Zaječara) i kapitala privatnog partnera, radi obezbeđenja funkcionisanja delatnosti od opšteg interesa i efikasnog i ekonomski održivog razvoja infrastrukture.
Osnovni elementi koncepta javno-privatnog partnerstva su jasna alokacija odgovornosti, podela rizika i rok trajanja partnerstva. Podela rizika omogućava da svaki od partnera preuzme rizik kojim može da upravlja na najadekvatniji način, čime se postiže veća efikasnost ovakvih projekata. Koncept javno-privatnog partnerstva u primeru zamene postojećih svetiljki javnog osvetljenja na teritoriji grada Zaječara svetiljkama sa LED tehnologijom omogućuje gradu, kao javnom partneru, određeno smanjenje troškova, a istovremeno omogućava da koristi upravljačke, tehničke, finansijske i inovativne sposobnosti privatnog partnera.