Javno osvetljenje predstavlja tipičan primer tzv. zajedničke komunalne potrošnje koja služi svim stanovnicima jednog grada (u konkretnom slučaju grada Smedereva) i njegovu potrošnju nije moguće direktno obračunati i tačno naplatiti krajnjem korisniku kao što je to slučaj kod individualne komunalne potrošnje. Troškovi električne energije, troškovi distributivnog sistema i održavanja javnog osvetljenja se finansiraju iz budzeta grada. Utrošena sredstva za ove namene ukazuju na to da je u narednom periodu neophodno razmotriti mogućnost pokretanja projekta javno-privatnog partnerstva sa ciljem zamene, upravljanja i dugogodišnjeg održavanja rekonstruisanog dela sistema javnog osvetljenja na teritoriji grada Smedereva. Javno osvetljenje obuhvata osvetljavanje: puteva, ulica, trgova, mostova, pešačkih prelaza i stepeništa, pešačkih površina pored stambenih i drugih objekata, parkova, spomen parkova, površina u stambenim naseljima i blokovima, groblja, spomen groblja i drugih javnih površina.
Imajući u vidu da je trenutno sistem javnog osvetljenja u prilično lošem stanju, te da je očekivano i poskupljenje električne energije i povećanje troškova distributivnog sistema, problem javnog osvetljenja mora se visoko rangirati na listi projekata od opšteg značaja za stanovnike grada Smedereva.
Za lokalne samouprave koje nemaju dovoljno sredstava i nemaju na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekata za unapređenje energetske efikasnosti, angažovanje privatnog partnera može da bude vrlo korisno i racionalno rešenje. Imajući u vidu činjenicu da grad Smederevo ne raspolaže dovoljnim finansijskim sredstvima, niti ima na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekta zamene javnog osvetljenja, angažovanje privatnog partnera primenom modela javno-privtanog partnerstva za Grad nameće se kao kvalitetno i svrsishodno rešenje.
U najrazvijenijim zemljama Evrope, ovaj model se u većoj ili manjoj meri koristi za pružanje usluga koje su od javnog interesa i/ili za izgradnju javne infrastrukture. Model javno-privatnog partnerstva može da se primeni i u unapređenju menadzmenta javnih institucija kroz proaktivan pristup upravljanja u javnom sektoru i implementaciju metoda upravljanja u javnom sektoru koje su inače tipične za privatni sektor. Na taj način se budzet lokalne samouprave kreditno ne zadužuje, već lokalna samouprava preuzima obavezu da omogući i poveri privatnom partneru nesmetano obavljanje komunalne delatnosti, dok bi se za obavljanje predmetne delatnosti privatnom partneru isplaćivala naknada na mesečnom niovu. Javno-privatno partnerstvo predstavlja okvir saradnje javnog sektora i kapitala privatnog partnera, radi obezbeđenja funkcionisanja komunalnih delatnosti, odnosno delatnosti od opšteg interesa i efikasnog i ekonomski održivog razvoja infrastrukture.
Osnovni zadatak projekta javno-privatnog partnerstva je zamena starih svetiljki za efikasne svetiljke, obezbeđenje dugogodišnjeg održavanja zamenjenih svetiljki i uštede električne energije na teritoriji grada Smedereva. Sa ciljem poboljšanja javnog osvetljenja sagledano je stanje na terenu i analizirana mogućnost unapređenja javnog osvetljenja.
Prilikom izbora svetiljki vodiće se računa da one budu tehnološki najsavremenije od dostupnih svetiljki na tržištu u tom trenutku. Dalje, svetiljke će biti izuzetnih fotometrijskih karakteristika, visokog stepena mehaničke i električne zaštite, izrađene od najkvalitetnijih materijala, čime se obezbeđuje dug eksploatacioni vek sa višegodišnjim garancijama na trajnost i pouzdanost. Dakle, nove svetiljke obezbediće najmanje isti ili viši nivo osvetljenosti u odnosu na postojeće stanje uz značajno smanjenje potrebne snage. Ušteda u potrebnoj instalisanoj snazi znači i smanjenje potrošnje električne energije, i to bez smanjenja nivoa kvaliteta usluge isporuke svetlosne energije i nivoa osvetljenosti, odnosno takvom uštedom se ne umanjuje kvalitet komunalne usluge niti bezbednost.