Opština Kanjiža je izgradila autobusku stanicu na zemljištu u vlasništvu, kao stanicu linearnog tipa, a za potrebe unapređenja saobraćaja. Imajući u vidu da opština nema kadrovskih i finansijskih kapaciteta da upravlja navedenom autobuskom stanicom, ista će se kroz koncesiju poveriti na upravljanje izabranom operateru u sklopu poveravanja obavljanja delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika. Trenutno upravljanje stanicom vrši Enka Putnički iz Novog Kneževca na osnovu dobijene licence od Ministarstva saobraćaja.
Shodno navedenom, treba napomenuti da je predmet koncesije poveravanje obavljanja delatnosti gradskog i prigradskog linijskog prevoza putnika na teritoriji opštine Kanjiža i upravljanje autobuskom stanicom. Korisnici usluge prevoza su građani, naročito zaposleni, a u toku školske godine i učenici osnovnih i srednjih škola i deca iz vrtića. Građani koji koriste uslugu prevoza plaćaju punu cenu prevoza, dok se učenicima i deci koja borave u vrtiću cena delimično subvencioniše iz budzeta opštine Kanjiža.
Razlozi za davanje koncesije su pre svega ušteda u budzetu opštine u izdacima za finansiranje nabavke opreme-novih autobusa za javno komunalno preduzeće koja proističe iz nadležnosti opštine kao osnivača javnih komunalnih preduzeća.
Kao i većina gradova u Srbiji,na teritoriji opštine Kanjiža nije osnovano javno preduzeće u čijoj nadležnosti je delatnost i gradskog i prigradskog prevoza putnika. Uzevši u obzir ogromne troškove i materijalna ulaganja neophodne za osnivanje i funkcionisanje javnog preduzeća koji prevazilaze mogućnosti oštine Kanjiža, daleko optimalnija varijanta je poveravanje delatnosti kroz realizaciju projekta javno–privatnog partnerstva sa elementima koncesije za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz svoje nadležnosti, shodno odredbama Zakona o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama. Oština Kanjiža je i u prethodnom periodu poveravala obavljanje usluge gradskog i prigradskog linijskog prevoza putnika trećim licima.
Analizom obavljanja javnog gradskog i prigradskog prevoza u proteklim godinama zaključeno je da bi oština Kanjiža morala da obezbedi minimum 12 autobusa i da zaposli minimum 20 radnika (vozača i prateće osoblje). Pored toga neophodno je obezbediti i radnike za rad u autobuskoj stanici i radionice za popravku i održavanje vozila. Radi se, dakle, o velikim sredstvima koja oština Kanjiža neće moći da opredeli u narednom periodu. I u drugim gradovima i opštinama, izuzev grada Beograda, nisu formirana javna preduzeća za obavljanje javnog gradskog i prigradskog saobraćaja.
Na osnovu svega navedenog oština Kanjiža se opredelila da sprovede postupak realizacije projekta javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz svoje nadležnosti, odnosno da obezbedi obavljanje komunalne delatnosti javnog linijskog gradskog i prigradskog prevoza.