Projektom rekonstrukcije sistema javnog osvetljenja grada Jagodine predviđena je zamena svetiljki modernim LED svetiljkama sa efikasnim optičkim blokom, visokim stepenom mehaničke zaštite i zaptivanja u sklopu sa efikasnim izvorima svetlosti.
Glavna karakteristika dosadašnjeg razvoja sistema javnog osvetljenja u gradu Jagodini je uglavnom rezultat inicijative samih građana. Najčešće su sredstva za trase u selima i malim mestima prikupljana lokalnim samodoprinosima što je nametalo primenu najskromnijih tehničkih rešenja. Ovo je rezultiralo tipičnom strukturom sistema koju odlikuje masovno korišćenje stubova postojeće niskonaponske elektrodistributivne mreže za postavljanje svetiljki, upotreba svetiljki otvorenog tipa (bez odgovarajućeg zaptivanja i mehaničke zaštite za izvora svetlosti) i loših fotometrijskih karakteristika sa neekonomičnim izvorima svetlosti.
Prilikom projektovanja nisu uzimani u obzir zahtevi u pogledu osvetljenosti za pojedine kategorije saobraćajnica, što je u slučaju naseljenih mesta u gradu Jagodini veoma bitno jer se u svakome nalaze osnovne škole i predškolski objekti. Takvi sistemi ne obezbeđuju kvalitetno osvetljenje i imaju nepotrebno velike troškove za energiju i održavanje. Pored toga, funkcija sistemajavnog osvetljenja je bitno narušena dugogodišnjim nedovoljnim ili lošim održavanjem.
U sistemu javnog osvetljenja u gradu Jagodini dominiraju zastareli izvori svetlosti sa živom visokog pritiska i natrijumom visokog pritiska u sklopu sa svetiljkama lošeg kvaliteta. Veoma efektna mera energetske efikasnosti za ovakve sisteme je modernizacija ovakvog sistema, odnosno zamena ovih izvora svetlosti i zastarelih svetiljki efikasnim LED izvorima svetlosti u sklopu sa kvalitetnim svetiljkama. Ova mera je sa tehničkog aspekta jednostavna, a njeni efekti su vrlo očigledni.
Javno osvetljenje ima nekoliko važnih funkcija, što postavlja zahteve za projektovanje, izvođenje i održavanje sistema. U takve funkcije spadaju: osvetljenje putnih pravaca (magistralni, regionalni, lokalni, seoski putevi, glavne i sporedne ulice, saobraćajna signalizacija, trgovi); osvetljenje pešačkih površina (pešačke zone, parking prostori, igrališta, prostori oko zgrada, dvorišta i sli;no); i dekorativno osvetljenje (fasade, spomenici, mostovi i slično).