KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog projekta javno-privatnog partnerstva za poveravanje obavljanja delatnosti gradsko-prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Jagodine

Predmet sprovođenja projekta javno-privatnog partnerstva je poveravanje obavljanja delatnosti gradskog i prigradskog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Jagodine, u celini, jednom privatnom partneru. Osnovni razlog poveravanja delatnosti gradskog i prigradskog linijskog prevoza na teritoriji grada Jagodine, kao objedinjenog paketa, koji će biti ponuđen jednom privatnom partneru putem javnog konkursa, proizilazi prevashodno iz iskustava koja su stečena u predhodnom periodu obavljanja delatnosti prevoza putnika. 

Kroz organizaciju obavljanja gradskog i prigradskog javnog prevoza putnika na teritoriji grada Jagodine potrebno je obezbediti prvenstveno adekvatan prevoz učenika do obrazovnih ustanova, koji se sada obavlja kao linijski prevoz, kao i zaposlenih do radnih mesta, ali i drugih kategorija građana Jagodine koji iskazuju zahteve za korišćenjem usluga gradsko-prigradskog prevoza putnika za dolazak do ciljnih destinacija. U tom smislu,  grad je dužan da obezbedi potreban obim i kvalitet komunalne delatnosti javnog prevoza u zavisnosti od potreba i materijalnih mogućnosti korisnika usluga i materijalnih mogućnosti grada, a u skladu sa Odlukom o načinu obavljanja gradskog i prigradskog prevoza putnika.

Kako grad Jagodina  nema javno preduzeće koje se bavi obavljanjem delatnosti gradskog i prigradskog linijskog prevoza putnika, neophodno je osnovati javno preduzeće ili sprovesti postupak realizacije projekta javno-privatnog partnerstva  za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz svoje nadležnosti, odnosno poveravanja obavljanja komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika u gradsko-prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Jagodine.

Osnivanje i rad javnog preduzeća zahtevalo bi značajna finansijska ulaganja (materijalno, tehničko i kadrovsko osposobljavanje javnog preduzeća za obavljanje delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika iziskivalo bi značajna sredstva za nabavku i održavanje voznog parka, izgradnju i održavanje parking prostora i značajne rashode za zarade zaposlenih), a prisutne negativne tendencije na održivost gradsko-prigradskog prevoza (depopulacija i korišćenje alternativnih vidova prevoza kao što su prevoz sopstvenim prevoznim sredstvom) ne pružaju garanciju minimalne ekonomske održivosti postojanja javnog preduzeća koje bi obavljalo ovu komunalnu delatnost.