Kamping turizam u Srbiji je ipak još uvek u povoju u poređenju sa ostatkom zapadne Evrope. Broj kampova konstantno raste, iz godine u godinu, ovaj sve popularniji oblik putovanja širom sveta, postaje tema i u domaćem turističkom prometu. Izuzetni prirodni kamping potencijali Srbije, tranzitni karakter zemlje, kao i izuzetno kvalitetno gostoprimstvo i domaćinstvo na ovom prostoru, odlični su preduslovi za savršen razvoj ove grane turističke privrede i model očuvanja životne sredine za generacije koje dolaze.
U Srbiji ima četrdeset registrovanih kampova, a njihov broj raste iz godine u godinu, iako ne onom brzinom kojom bi predstavnici turističke industrije u Srbiji želeli. Nema preciznih podataka o broju kamping turista u našoj zemlji, ali se procenjuje da ih je između 30.000 i 40.000 godišnje.
Predlog koncesionog akta se odnosi za finansiranje, izgradnju odnosno rekonstrukciju i upravljanje kamp naseljem u MZ Brza Palanka na teritoriji opštine Kladovo, na samoj obali Dunava, 300 km od Beograda. Projekat podrazumeva finansiranje projekta od strane privatnog partnera i na taj način se budzet lokalne samouprave kreditno ne zadužuje. Javno-privatno partnerstvo zapravo predstavlja okvir za zajedničko delovanje javnog sektora i kapitala privatnog partnera, radi obezbeđenja funkcionisanja delatnosti od opšteg interesa i efikasnog i ekonomski održivog razvoja infrastrukture.
Za uspešno dostizanje ciljeva ovog projekta i stvaranje uslova za kontinualni razvoj, a imajući u vidu primenjena projektna rešenja i aktivnosti u prethodno urađenim i usvojenim studijskim projektima, naročito vezanim za strukturu, organizaciju i upravljanje celinom sistema, budući korak u razvoju sistema treba usmeriti na rekonstrukciju i unapređenje postojeće strukture, organizacije i upravljanja celinom sistema.
Shodno tome, u skladu sa zahtevima ključnih aktera u sistemu (korisnika i organa lokalne samouprave), realnim potrebama i mogućnostima opštine, treba stvoriti uslove za sprovođenje politike kontinualnog i ravnomernog budućeg razvoja sistema, što predstavlja bitan preduslov za stvaranje održivog sistema po meri ključnih aktera.
Strategija razvoja turizma Republike Srbije formuliše okvir planskog razvoja i identifikuje osnovne preduslove za održivi razvoj turizma. Srategija je dalje razrađivana i implementirana kroz prostorna i urbanistička akta i povezane normativne aktivnosti na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou. Pored usmeravajuće uloge, Strategija ima i obavezujuću ulogu, sva rešenja predložena Strategijom su obavezujuća za sve relevantne planove nižeg reda. Imajući u vidu da je trenutno stanje kamp naselja u prilično lošem stanju, opravdano se nameće visoko rangiranje problema kampa na listi projekata od opšteg značaja za stanovnike područja na kojem je planirana implementacija ovog projekta.