KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog projekta javno-privatnog partnerstva kojim se predlaže obavljanje komunalne delatnosti prigradskog i lokalnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda

Predmet projekta javno-privatnog partnerstva je obavljanje komunalne delatnosti lokalnog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, kao delatnosti od opšteg interesa, na period od deset godina, i to na području mreže linija koje su definisane kao lokalne i prigradske linije u okviru Integrisanog tarifnog sistema.

Realizacija ovog projekta bi doprinela poboljšanju i unapređenju komunalne delatnosti, omogućavanju održivog sistema prevoza u gradu Beogradu na duži vremenski period. Kao najvažniji cilj ovog projekta jeste pružanje kvalitetne komunalne usluge.

Linijski prevoz je javni prevoz koji se obavlja na određenoj liniji, određenom učestalošću, pri čemu se putnici ukrcavaju i iskrcavaju na unapred određenim autobuskim stanicama ili autobuskim stajalištima. 

Prevoz u drumskom saobraćaju obavlja se autobusima i putničkim vozilima koja ispunjavaju uslove utvrđene propisima kojima se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima i propisima o standardima za pojedine vrste autobusa, odnosno putničkih vozila. U zakonodavstvu Republike Srbije prevoz putnika u drumskom saobraćaju uređen je Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju članom 11. navedenog Zakona je definisano da se domaći javni prevoz putnika obavlja kao linijski prevoz, vanlinijski prevoz, poseban linijski prevoz i taksi prevoz, a da se domaći linijski prevoz putnika obavlja kao:gradski i prigradski prevoz - prevoz unutar naseljenih mesta ili između naseljenih mesta koja se nalaze na teritoriji jedinice lokalne samouprave i međumesni prevoz - prevoz između naseljenih mesta koja se nalaze na teritoriji dve ili više jedinica lokalne samouprave.

Za lokalne samouprave ili javna preduzeća koje nemaju dovoljno sredstava i nemaju na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekata poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti čije se finansiranje obezbeđuje iz budzeta jedinice lokalne samouprave, odnosno čije se finansiranje obezbeđuje u celosti ili delimično naplatom naknade od korisnika komunalnih usluga, angažovanje privatnog partnera može da bude adekvatno rešenje. 

Mogućnost finansiranja projekta poveravanja komunalne delatnosti lokalnog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda od strane privatnog partnera može se realizovati putem javno-privatnog partnerstva koje se uređuje javnim ugovorom između jedinice lokalne samouprave kao javnog partnera i izabranog ponuđača kao privatnog partnera.

Predmet će obuhvatiti linije predviđene projektovanim stanjem, što je 293 autobuskih linija. Za potrebe prevoza putnika na ovim autobuskim linijama planirano je da privatni partner obezbedi 340 vozila, prema sledećoj strukturi vozila: 225 solo autobusa, 81 zglobnih autobusa i 34 minibusa.