Sistem javnog prevoza predstavlja primer tzv. zajedničke komunalne potrošnje koja služi svim stanovnicima opštine Blace, i njegovu potrošnju nije moguće direktno obračunati i tačno naplatiti krajnjem korisniku kao što je to slučaj kod individualne komunalne potrošnje. Troškovi javnog prevoza se finansiraju iz budzeta opštine. Imajući u vidu da je trenutno stanje sistema javnog prevoza u prilično lošem stanju, te da je očekivano i povećanje troškova prevoza, opravdano se nameće visoko rangiranje problema javnog prevoza na listi projekata od opšteg značaja za stanovnike područja na kojem je planirana implementacija ovog projekta.
Za razmatranje mogućnosti pokretanja postupka javno-privatnog partnerstva neophodno je bilo klasifikovati trenutno javni prevoz i izraditi analizu za koju su bili neophodni podaci o potrošnji, troškovima prevoznog sistema i troškovima održavanja sistema javnog prevoza u prethodnim godinama. Finansiranje projekata javnog prevoza od strane trećih lica predstavlja javno-privatno partnerstvo između jedinice lokalne samouprave i privatnog partnera tokom vršenja javnih usluga prevoza. Za lokalne samouprave koje nemaju dovoljno sredstava i nemaju na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekata za unapređenje sistema javnog prevoza, angažovanje privatnog partnera može da bude vrlo atraktivno rešenje.
Imajući u vidu činjenicu da opština Blace ne raspolaže dovoljnim finansijskim sredstvima, niti ima na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekta javnog prevoza, angažovanje privatnog partnera primenom modela javno-privatnog partnerstva za opštinu predstavlja atraktivno rešenje. Projekti javno-privatnog partnerstva bi trebalo da budu ekonomski efikasni i socijalno odgovorni. Vrednost koja se dobija za uložena sredstva treba da bude veća od one koja bi se dobila sprovođenjem tradicionalnog odnosno budzetskog modela finansiranja.
Projekat javno-privatnog partnerstva podrazumeva finansiranje projekta od strane privatnog partnera i na taj način se budzet lokalne samouprave kreditno ne zadužuje. Javno-privatno partnerstvo zapravo predstavlja okvir za zajedničko delovanje javnog sektora i kapitala privatnog partnera, radi obezbeđenja funkcionisanja delatnosti od opšteg interesa i efikasnog i ekonomski održivog razvoja infrastrukture.
Osnovni elementi koncepta javno-privatnog partnerstva su jasna alokacija odgovornosti, podela rizika i rok trajanja partnerstva. Podela rizika omogućava da svaki od partnera preuzme rizik kojim može da upravlja na najadekvatniji način, čime se postiže veća efikasnost ovakvih projekata. Koncept javno-privatnog partnerstva u primeru javnog prevoza na teritoriji opštine Blace omogućuje opštini, kao javnom partneru, određeno smanjenje troškova, a istovremeno omogućava da koristi upravljačke, tehničke, finansijske i inovativne sposobnosti privatnog partnera. Zakonska rešenja, i posledično regulativa lokalnih samouprava, imaju uticaja na kvalitet usluga javnog gradskog i prigradskog prevoza. Ova vrsta javnog prevoza putnika ima svoje specifičnosti u pogledu organizacije usluge, pristupa tržištu, upravljanja tržištem.
Projekat u svojoj osnovi treba da obezbedi najniži iznos naknade privatnom partneru, odnosno koncesionaru, radi pokrića troškova za funkcionisanje javnog gradskog i prigradskog prevoza koje Koncesionar realno ne može da pokrije troškove a dužan je da ih načini u cilju ispunjenja javnog interesa prevoza putnika na teritoriji opštine Blace.