Poboljšanje javnog autobuskog gradskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, kao komunalne delatnosti od opšteg interesa, važno je zbog podizanja kvaliteta usluge prevoza putnika i podsticanju stanovništva da koristi javni prevoz, zatim obezbeđivanja prevoza đaka i studenata do školskih ustanova, zaposlenih do radnih mesta, ali i drugih kategorija stanovništva kojima je neophodna kvalitetnija usluga prevoza, a u cilju dolaska do određene destinacije.
Javni autobuski gradski prevoz putnika pokreće razvoj, povezuje ljude, lokalne zajednice sa svetom, gradi tržišta, olakšava trgovinu i značajna je funkcija u životu svih građana, privrede i aktivnosti u jednoj lokalnoj samoupravi. Održivi prevoz putnika pokretač je ekonomskog razvoja jedne zemlje jer omogućava veću mobilnost stanovnika, poboljšava standard života jer povezuje robu sa tržištima (ruralna područja i pijace) i omogućava stanovništvu zadovoljenje osnovnih životnih potreba.
Predmet projekta obuhvata obavezu Privatnog partnera da pruža uslugu javnog autobuskog gradskog prevoza putnika (domaćeg linijskog prevoza), finansiranje, nabavku novih vozila, unapređenje usluge prevoza kroz implementaciju sistema za brojanje putnika, video nadzora, bežičnog interneta i informisanja putnika, dok je Javni partner u obavezi da redovno izvršava plaćanje ugovorene naknade Privatnom partneru za vršenje usluge javnog autobuskog gradskog prevoza putnika (domaćeg linijskog prevoza).
Javni autobuski gradski prevoz putnika jeste komunalna delatnost koja omogućava stanovništvu pristup osnovnim životnim potrebama: zdravstvenim ustanovama, obrazovnim institucijama, pristup poslu, pijacama i drugim važnim lokacijama. Funkcija javnog autobuskog gradskog prevoza putnika kao saobraćajne delatnosti jeste pružanje usluga prevoza na određenom području. Ta delatnost treba da podstiče društveno-ekonomski razvoj gradova i opština. Istovremeno, ona bi morala da smanji stepen ugrožavanja okoline bukom i zagađenjem, doprinese ekonomskom iskorišćenju materijalnih resursa i poveća mobilnost stanovništva. Javni autobuski gradski prevoz prostorno je ekonomičan oblik transporta, koji sa jedne strane rasterećuje zagušene gradske saobraćajnice, a sa druge obezbeđuje prevoz onima koji ne raspolažu nikakvim drugim saobraćajnim sredstvom. Ova komunalna delatnost ima značajan uticaj na decentralizaciju i ruralni razvoj. Obezbeđujući pristupačan i ekonomičan način transporta, omogućava se žiteljima ruralnih područja da lakše pristupe gradskim uslugama, obrazovanju i zdravstvenoj zaštiti. Efikasnim i dostupnim načinom povezanosti između gradskih oblasti, javni autobuski gradski prevoz može doprineti širenju urbanih aktivnosti i usluga na različite delove grada. Ovo doprinosi smanjenju koncentracije aktivnosti samo u centralnim delovima i podržava proces decentralizacije. Sve navedeno doprinosi ekonomskom razvoju ruralnih oblasti i smanjenju nejednakosti između urbanih i ruralnih područja.
Delatnost javnog autobuskog gradskog prevoza putnika nije profitabilna ukoliko se obavlja od strane javnih preduzeća koja su u vlasništvu lokalnih ili regionalnih vlasti, pošto ista posluju u okruženju nepostojanja standardnih principa slobodnog tržišta, odnosno posluju po principima socijalne ekonomije (ograničenje cena prevoza, povlašćene cene prevoza za pojedine kategorije putnika, manji porast cena prevoza u odnosu na porast troškova poslovanja itd.). U ovom slučaju, nedostaju potrebna finansijska sredstva za investiranje, nabavku vozila, održavanje voznog parka, tekuće operativne troškove, primenu inovacija i novih tehnologija za obavljanje ove komunalne delatnosti.
Javni autobuski gradski prevoz putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji gradskih opština Grocka i Zvezdara (potez 300), Voždovac (potez 400), Čukarica i Rakovica (potez 500) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama uključujući i gradsku opštinu Savski venac, u smislu ovog Predloga projekta, doprineće većoj mobilnosti stanovnika, poboljšanju ekonomskog i socijalnog razvoja, što je preduslov za dostizanje ciljeva održivog razvoja jednog Grada.