Predmet koncesije je ustupanje javnih površina koje su u javnoj svojini grada Beograda, koncesionaru na određeno vreme, pod posebnim uslovima, radi finansiranja, postavljanja stanica, nabavke bicikla i opreme, uvođenja i upravljanja sistemom javnih bicikla za grad Beograd, uz plaćanje koncesione naknade.
Osnovni cilj sistema javnih bicikla je integrisanje biciklističkog saobraćaja u transportni sistem grada tako da bicikl može lako postati vid prevoza za svakodnevno korišćenje.
Beograd je suočen s potrebom unapređenja i transformacije infrastrukture koja odgovara zahtevima višemilionske populacije i savremenog načina života. Ubrzani rast broja vozila na uličnoj gradskoj mreži dovodi do zagušenja saobraćajnica i trotoara, kvalitet vazduha je narušen a zelene površine se pretvaraju u parking mesta. U situaciji otežanog kretanja građana potrebno je stvoriti alternativu kako bi grad odgovorio izazovu i zahtevu svoga vremena. Jedna od alternativa je i sistem javnih bicikla koji predstavlja apsolutni trend u svim svetskim metropolama i manjim gradovima.
Sistem javnih bicikla je servis kojim su bicikli dostupni za javnu upotrebu za kratke vremenske intervale. Sistem javnih bicikla dozvoljava korisnicima da iznajme bicikl na lokaciji A i vrate ga na lokaciju B.
Osnovni cilj sistema javnih bicikla je integrisanje biciklističkog saobraćaja u transportni sistem grada tako da bicikl može lako postati vid prevoza za svakodnevno korišćenje. U pitanju je nova filozofija kretanja, koja propagira jednostavan, pristupačan, zdrav i čist način kretanja po gradu. Ovaj sistem javnog prevoza, uz pomoć savremenih, zelenih tehnologija, koristi bicikl na sasvim nov način.
Uvođenjem sistema javnih bicikla postiže se promocija biciklističkog saobraćaja, povećava se izbor vida mobilnosti, povećava se kvalitet vazduha i smanjuju gužve u saobraćaju. Sistem takođe služi kao dodatak sistemu javnog prevoza, kako bi se početne/završne deonice, između stajališta javnog prevoza i mesta stanovanja, savlađivale brže i jednostavnije za odlazak od kuće do posla i obratno. Očekuje se da sistemom javnih bicikla bude pokrivena razdaljina između 1-5 kilometara. Sistem javnih bicikala od izuzetne je važnosti i kao prvi korak u redefinisanju javnog prevoza i života u gradu i uvođenju opsežnijih mera koje će dugoročno doprineti velikim ciljevima poput, boljeg kvaliteta vazduha u gradu ili borbe protiv klimatskih promena. Iskustva drugih gradova govore u prilog tome.