Sistem javnog prevoza predstavlja primer tzv. zajedničke komunalne potrošnje koja služi svim stanovnicima grada Kruševca, i njegovu potrošnju nije moguće direktno obračunati i tačno naplatiti krajnjem korisniku kao što je to slučaj kod individualne komunalne potrošnje. Troškovi javnog prevoza se finansiraju iz budzeta grada.
Imajući u vidu da je trenutno stanje sistema javnog prevoza u prilično lošem stanju, te da je očekivano i povećanje troškova prevoza, opravdano se nameće visoko rangiranje problema javnog prevoza na listi projekata od opšteg značaja za stanovnike područja na kojem je planirana implementacija ovog projekta. Za razmatranje mogućnosti pokretanja postupka javno-privatnog partnerstva neophodno je bilo klasifikovati trenutno javni prevoz i izraditi analizu za koju su bili neophodni podaci o potrošnji, troškovima prevoznog sistema i troškovima održavanja sistema javnog prevoza u prethodnim godinama. Finansiranje projekata javnog prevoza od strane trećih lica predstavlja javno-privatno partnerstvo između jedinice lokalne samouprave i privatnog partnera tokom vršenja javnih usluga prevoza. Za lokalne samouprave koje nemaju dovoljno sredstava i nemaju na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekata za unapređenje sistema javnog prevoza, angažovanje privatnog partnera može da bude vrlo atraktivno rešenje. Imajući u vidu činjenicu da grad Kruševac ne raspolaže dovoljnim finansijskim sredstvima, niti ima na raspolaganju tehničku ekspertizu za realizaciju projekta javnog prevoza, angažovanje privatnog partnera primenom modela javno-privatnog partnerstva za grad predstavlja atraktivno rešenje. Projekti javno-privatnog partnerstva bi trebalo da budu ekonomski efikasni i socijalno odgovorni. Vrednost koja se dobija za uložena sredstva treba da bude veća od one koja bi se dobila sprovođenjem „tradicionalnog“ (budzetskog) modela ulaganja/finansiranja.
Projekat javno-privatnog partnerstva podrazumeva finansiranje projekta od strane privatnog partnera i na taj način se budzet lokalne samouprave kreditno ne zadužuje.Javno-privatno partnerstvo zapravo predstavlja okvir za zajedničko delovanje javnog sektora i kapitala privatnog partnera, radi obezbeđenja funkcionisanja delatnosti od opšteg interesa i efikasnog i ekonomski održivog razvoja infrastrukture.
Osnovni elementi koncepta javno-privatnog partnerstva su jasna alokacija odgovornosti, podela rizika i rok trajanja partnerstva. Podela rizika omogućava da svaki od partnera preuzme rizik kojim može da upravlja na najadekvatniji način, čime se postiže veća efikasnost ovakvih projekata. Koncept javno-privatnog partnerstva u primeru javnog prevoza na teritoriji grada Kruševca omogućuje gradu, kao javnom partneru, određeno smanjenje troškova, a istovremeno omogućava da koristi upravljačke, tehničke, finansijske i inovativne sposobnosti privatnog partnera.
Zakonska rešenja, i posledično regulativa lokalnih samouprava, imaju uticaja na kvalitet usluga javnog gradskog i prigradskog prevoza. Ova vrsta javnog prevoza putnika ima svoje specifičnosti u pogledu organizacije usluge, pristupa tržištu, upravljanja tržištem, itd. Ocena kvaliteta usluge može se dati onda kada postoji sistem za praćenje koji se bazira na skupu indikatora. Nedvosmisleno je da se kvalitet usluge definiše za korisnike, čiji zahtevi i potrebe treba da se zadovolje. Osim organizacijske podrške (obuhvata analizu kvaliteta sistema sa stanovišta prihoda/troškova, efikasnosti, efektnosti, i drugo), obeležja kvaliteta obuhvataju usluge javnog gradskog i prigradskog prevoza.
Za uspešno dostizanje ciljeva ovog projekta i stvaranje uslova za kontinualni razvoj sistema, a imajući u vidu primenjena projektna rešenja i aktivnosti u prethodno urađenim i usvojenim studijskim projektima, naročito vezanim za strukturu, organizaciju i upravljanje celinom sistema javnog prevoza putnika u Kruševcu, budući korak u razvoju sistema treba usmeriti na reinženjering i unapređenje postojeće strukture, organizacije i upravljanja celinom sistema.
Shodno tome, u skladu sa zahtevima ključnih aktera u sistemu (korisnika-putnika, operatora i organa lokalne samouprave), realnim potrebama i mogućnostima grada, treba stvoriti uslove za sprovođenje politike kontinualnog i ravnomernog budućeg razvoja sistema, što predstavlja bitan preduslov za stvaranje održivog sistema javnog linijskog prevoza putnika.
Osnovni ciljevi projekta poveravanja javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Kruševca putem javno-privatnog partnerstva jesu usklađivanje sa važećom zakonskom regulativom i efikasnija organizacija prevoza. U postojećem stanju dolazi do preklapanja linija i polazaka prevoznika na gradskim i prigradskim linijama, te obzirom na broj putnika javni prevoz je ekonomski neodrživ imajući u vidu veliku pređenu kilometražu zbog razuđenosti teritorije sa jedne strane i relativno male prihode sa druge strane. U tom smislu, nova organizacija prevoza podrazumevala bi smanjenje ukupne kilometraže, jer bi poveravanjem celokupnog prevoza jednom prevozniku isti mogao značajno bolje da organizuje prevoz sa manjom kilometražom i manjim ukupnim troškovima, istovremeno podižući kvalitet usluge.