Upravljanje opštinskim i nekategorisanim putevima predstavlja delatnost od opšteg interesa. Prema položaju u prostoru i uslovima odvijanja saobraćaja, javni putevi se dele na javne puteve u naselju i isti se određuju prostornim i urbanističkim planom i javne puteve van naselja.
Opštinski i nekategorisani putevi, ulice, zajedno sa državnim putevima, čine mrežu puteva na teritoriji opštine Brus. Opštinski put jeste javni put koji saobraćajno povezuje teritoriju opštine, kao i teritoriju opštine, sa mrežom državnih puteva. Nekategorisani put jeste saobraćajna površina koja je dostupna većem broju raznih korisnika, koju nadležni organ proglasi nekategorisanim putem i koja je upisana u katastar nepokretnosti kao nekategorisani put.
Kada je u pitanju javno-privatno partnerstvo u okviru predloženog projekta javno- privatnog partnerstva bez elemenata koncesije za projektovanje izgradnju i rehabilitaciju i urgentno i tekuće održavanje opštinskih puteva, ulica i nekategorisanih puteva na teritoriji opštine Brus, sa ciljem smanjenja budzetskih troškova i podizanja nivoa efikasnosti u pružanju javnih usluga, obezbedili bi se određeni benefiti za vlasnike infrastrukture i društvo u celini.
Ovaj predlog projekta zasniva se na ideji obezbeđivanja dostupnosti dela kvalitetne saobraćajne i druge prateće infrastrukture u urbanim zonama opštine i naseljenim mestima, kapitalnim ulaganjem od strane privatnog partnera, koji će obezbediti izradu projektne dokumentacije, dugogodišnje redovno održavanje (letnje i zimsko) na celoj teritoriji opštine i naseljenih mesta , zaštitu i garantovanje za kvalitet izvršenih radova i pruženih usluga, obezbediće finansiranje za kapitalno ulaganje na godišnjem nivou u visini raspoloživih sredstava nakon procenjenih troškova tekućeg i zimskog održavanja, a lokalna samouprava u skladu sa Zakonom o javno-privatnom partnerstvu neće po tom osnovu biti kreditno zadužena.
Osnovni cilj održavanja i razvoja putnog saobraćaja i putne infrastrukture je ostvarivanje i razvoj saobraćajnog sistema koji omogućava održivu mobilnost stanovništva i pruža podršku ubrzanom razvoju i jačanju konkurentnosti.
Predmetni projekat podrazumeva dugogodišnje održavanje u smislu rehabilitacije i urgentnog održavanja i zimskog i letnjeg redovnog održavanja, prioritetnih puteva i ulica i nekategorisanih puteva , pa će stoga biti izvršena selekcija takvih saobraćajnica svake godine u skladu sa obaveznim troškovima održavanja na godišnjem nivou a na osnovu koje je izvršena analiza za ovaj projekat.
Veoma je značano istaći činjenicu da opština Brus ima mrežu nekategosisanih puteva, koja ima izuzetan značaj za nesmetano funkcionisanje aktivnosoti u periodu kada se odvijaju sezonske aktivnosi u delatnosti poljoprivrede posebno proizvodnji malina i kupina.
Za uspešno dostizanje ciljeva ovog projekta i stvaranje uslova za kontinuirani razvoj mreže, a imajući u vidu rešenje i aktivnosti koje su rađene u prethodnom periodu, naročito vezanim za strukturu, organizaciju i upravljanje celinom putne mreže, budući korak u razvoju mreže treba usmeriti na reinženjering i unapređenje postojeće i izgradnju nove putne infrastrukture, organizacije i upravljanja celinom mreže, u skladu sa sredstvima koje dozvoli tekuće održavanje.
U skladu sa zahtevima ključnih aktera u sistemu (korisnika i organa lokalne samouprave), realnim potrebama i mogućnostima Opštine, treba stvoriti uslove za sprovođenje politike kontinualnog i ravnomernog budućeg razvoja putne mreže, naročito imajući u vidu strategije i planove u drugim oblastima društvenog i privrednog života i razvojne projekte opštine. Osnovni cilj predloženog projekta je ostvarivanje i razvoj saobraćajnog sistema koji omogućava mobilnost stanovništva, brži razvoj i povećanje nivoa konkurentnosti.