Predmet predložene koncesije je finansiranje, upravljanje i obavljanje farmaceutske zdravstvene delatnosti na primarnom nivou na teritoriji grada Valjeva i opština Osečina i Ljig u okviru koje javni partner, odnosno grad Valjevo dodeljuje koncesiju za obavljanje apotekarske delatnosti i pravo na lokalima, odnosno poslovnim prostorima u javnoj svojini koja su u vlasništvu odnosno imovini javnog partnera u kojima privatni partner mora isključivo da obavlja apotekarsku zdravstvenu delatnost.
Delatnost Apoteke Valjevo ima javni značaj u obliku obezbeđivanja zdravstvene zaštite stanovništva, odnosno snabdevanja lekovima, lekovitim sredstvima i medicinskim pomagalima stanovništva na području grada Valjeva i opština Osečina i Ljig. Javno-privatno partnerstvo se nametnulo kao način dugoročnog rešavanja finansiranja i upravljanja kontinuiranim obavljanjem farmaceutske delatnosti i time ostvarivanja i zaštite javnog interesa. Predloženi projekat strukturiran je kao javno-privatno partnerstvo sa elementima koncesije. U sektoru farmaceutske zdravstvene zaštite može se ugovoriti ovakav model, tako da grad kao javni partner, odnosno davalac koncesije, dodeli koncesiju za obavljanje apotekarske delatnosti od strane lica koje ima obavezu da osnuje privatnu zdravstvenu ustanovu i da mu da pravo korišćenja poslovnog prostora koji trenutno koristi Apotekarska ustanova Valjevo, pod uslovom da privatni partner u njima vrši zdravstvenu farmaceutsku delatnosti ugovorenog kvaliteta i obuhvata, isplatu koncesione naknade najmanje u visini komercijalnog zajupa lokacija Apotekarske ustanove Valjevo, a koncesiona naknada će se konačno odrediti u momentu raspisivanja postupka za odabir koncesionara i čija ponuđena visina će biti kriterijum za odabir koncesionara. Koncesiona naknada može takođe biti zasnovana na osnovu procene vrednosti tržišta i potencijalnih prihoda koncesionara tokom koncesionog perioda.
Lokalna samouprava, u čijoj je svojini poslovni prostor u kojima se trenutno nalaze apoteke iz plana mreže, koncesionim ugovorom bi iste stavila na raspolaganje privatnom partneru u cilju i kao preduslov obavljanja apotekarske delatnosti kao komercijalne koncesione delatnosti. Istovremeno, može se tvrditi da je rad postojećih apoteka zdravstvena delatnost od opšteg interesa, odnosno delatnost od javnog značaja.
Funkcionisanje apoteka kao zdravstvene delatnosti na primarnom nivou može se smatrati delatnošću od opšteg interesa ili od javnog značaja. Lokalne vlasti su odgovorne da obezbede da njihovi građani imaju pristup zdravstvenoj zaštiti na primarnom nivou uspostavljanjem državnih apoteka u skladu sa Planom mreže.
Odabir koncesionog modela, pored činjenice da je najprimenljiviji na konkretni projekat, sa druge strane se najbolje uklapa i u makroekonomske ciljeve Republike Srbije u pogledu smanjenja nivoa javnog duga i vanbilansnog tretmana zaključenih javno-privatnih partnerstava. Imajući u vidu da se kod koncesionog modela rizici tržišta, rizici ponude odnosno tražnje i operativni rizici prenose na privatnog partnera, kod ovako strukturiranog modela ne postoji skriveni dug koji bi tokom vremena i dubljom analizom svrstao predloženi projekat u red onih koji povećavaju nivo javnog duga na konsolidovanom nivou Republike Srbije.