Aerodrom Nikola Tesla je najveći međunarodni aerodrom u Srbiji i, kao takav, igra ključnu ulogu u razvoju zemlje, a naročito u razvoju glavnog grada Beograda, budući da predstavlja njihovu najznačajniju međunarodnu kapiju. S obzirom na značajno povećanje putničkog saobraćaja u protekle dve godine, kao i na prognoze stabilnog rasta broja putnika na srednji i duži rok, postoji velika potreba za proširenjem trenutnog kapaciteta aerodroma i za nadogradnjom njegove infrastrukture i ponude i kvaliteta usluga, u cilju dostizanja najviših međunarodnih standarda na koje nailazimo u aerodromskoj industriji širom sveta. Prema prognozama očekivanje je da će do 2050. godine broj putnika na ANT iznositi 20 miliona.
Kako bi na najbolji način u skladu sa međunarodnim normama omogućila dugoročni strateški razvoj Aerodroma Nikola Tesla, Vlada Republike Srbije je donela odluku da se razmotri i omogući investicija iz privatnog sektora kroz transparentan i konkurentan proces praćen uvođenjem najbolje prakse za razvoj, unapređenje i finansiranje aerodroma.
Imajući u vidu da je prevashodni cilj da se aerodromu obezbedi srednjoročan, odnosno dugoročan razvoj, uz zaštitu interesa Republike Srbije, svih korisnika aerodromskih usluga i ostalih zainteresovanih strana, izabran je model javno privatnog partnerstva sa elementom koncesije, kao najpogodnija opcija iz više razloga.
Kao jedan od ključnih razloga za koncesiju je taj što bi koncesija državi Srbiji i ANT omogućila da zadrže vlasništvo nad aerodromom, gde se prenosi jedino pravo na korišćenje tokom koncesije, tj. 25 godina. Koncesija time štiti državu na dugoročnoj osnovi, jer ne dolazi do gubitka kontrole. Nakon završetka koncesije, državi Srbiji bi na potpuno upravljanje ostao aerodrom sa novom, modernom, energetski efikasnom infrastrukturom i upravljačkim modelom po najvišim tržišnim principima.