KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog koncesionog akta za finansiranje, revitalizaciju, upravljanje i obavljanje farmaceutske delatnosti u gradu Zrenjaninu

Predmet koncesije je finansiranje, revitalizacija, upravljanje i obavljanje farmaceutske delatnosti u Gradu Zrenjaninu, u okviru koga javni partner (Grad Zrenjanin i Apotekarska ustanova Zrenjanin) dodeljuju Koncesiju za obavljanje apotekarske delatnosti i pravo na lokalima u vlasništvu/imovini javnog partnera u kojima privatni partner mora isključivo da obavlja apotekarsku zdravstvenu delatnost (ukupno 32 lokala - uključujući lokale u komercijalnom zakupu gde je to moguće) uz plaćanje koncesione naknade. Grad Zrenjanin i Apoteka Zrenjanin će u okviru dodeljene koncesije dati pravo korišćenja bez plaćanja posebne naknade u odnosu na koncesionu naknadu koju je predviđeno da plati izabrani koncesionar, odnosno preneti postojeće ugovore o zakupu na koncesionara na lokalima u kojim Apoteka Zrenjanin trenutno obavlja apotekarsku delatnost.

 Apoteka Zrenjanin obavlja farmaceutsku zdravstvenu zaštitu na području Grada Zrenjanina sa oko 127.000 stanovnika, kao samostalna zdravstvena ustanova. Delatnost Apoteke je promocija zdravlja, odnosno zdravstveno vaspitanje i savetovanje za očuvanje i unapređenje zdravlja pravilnom upotrebom lekova i određenih vrsta medicinskih sredstava. Promet lekova na malo i određenih vrsta medicinskih sredstava vrši preko svojih 17 ogranaka i 17 jedinica za izdavanje gotovih lekova od kojih 14 u gradu Zrenjaninu i 20 u naseljenim mestima koji pokriva grad Zrenjanin, tj. u okviru 35 apoteka. Odlukom Ministarstva zdravlja Republike Srbije od 01.08.2016. godine utvrđen je maksimalni broj zaposlenih od 132 radnika. Osnivačka prava grad Zrenjanin vrši nakon donošenja Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Službeni glasnik Republike Srbije“ broj 107/05).

U okviru ograničenih sredstava kojima raspolaže, sistem apoteka na teritoriji grada Zrenjanina, kojima u skladu sa zakonom kojim se uređuje zdravstvena zaštita, upravlja Zdravstvena ustanova Apoteka Zrenjanin obezbeđuje značajan, ali nedovoljan nivo usluga na teritoriji za koju je osnovana i za mrežu kojom upravlja. Sistem apoteka u javnom vlasništvu na teritoriji Republike Srbije, uključujući teritoriju Grada Zrenjanina, suočava se sa izvesnim brojem izazova kojima će ZU i grad Zrenjanin („Grad“), kao njen osnivač, morati da se suoče u godinama koje dolaze. Najveći među izazovima je nekonkurentnost apoteka u javnom vlasništvu u odnosu na veliki broj apoteka u privatnom vlasništvu, kao i određeni nivo dugovanja koji se nagomilao tokom vremena i koji sve više preti da ugrozi likvidnost apoteka u javnom vlasništvu uz ne preveliki, ali konstantan pad u ostvarenom godišnjem prometu. Apoteke Zrenjanin nisu u mogućnosti, zbog brojnih ograničenja koja su vezana za njihov status „državne apoteke“, da tržišno razvijaju svoju delatnost, da očuvaju u potpunosti mrežu apoteka u delovima svoje teritorije koju pokrivaju, naročito u manjim naseljenim mestima.