КОМИСИЈА ЗА
ЈАВНО-ПРИВАТНО ПАРТНЕРСТВО
ЈПП И КОНЦЕСИЈЕ

Предлог концесионог акта којим се предлаже финансирање, ревитализација, управљање и обављање фармацеутске делатности у Граду Прокупљу и другим јединицама локалне самоуправе у Топличком округу у којима ЗУ Апотека Прокупље обавља фармацеутску делатност

Предмет концесије је финансирање, ревитализација, управљање и обављање фармацеутске делатности у Топличком округу, у ЈЛС Прокупље, Блаце, Куршумлија и Житорађа, у оквиру кога јавни партнер (град Прокупље и ЗУ Апотека Прокупље) додељују концесију за обављање апотекарске делатности и право на локалима у јавној својини која су у власништву/имовини јавног партнера у којима приватни партнер мора искључиво да обавља апотекарску здравствену делатност уз плаћање концесионе накнаде. Апотека Прокупље обавља фармацеутску здравствену заштиту на подручју Топличког округа са око 90.000 становника, као самостална здравствена установа. Делатност Апотеке је промоција здравља, односно здравствено васпитање и саветовање за очување и унапређење здравља правилном употребом лекова и одређених врста медицинских средстава. Промет лекова на мало и одређених врста медицинских средстава врши преко својих 13 јединица за издавање готових лекова и то у Прокупљу, Блацу, Куршумлији и Житорађи, тј. у оквиру 13 апотека.

Одлуком о максималном броју запослених на неодређено време у систему државних органа, систему јавних служби, систему аутономне покрајине војводине и систему локалне самоуправе за 2017. утврђен је максимални број запослених од 74 радника. У оквиру ограничених средстава којима располаже, систем апотека на територији коју покрива ЗУ Апотека Прокупље, којима у складу са законом којим се уређује здравствена заштита, управља Здравствена установа Апотека Прокупље обезбеђује још увек значајан, али потенцијално на средњи рок недовољан ниво услуга на територији за коју је основана и за мрежу којом управља. 

Систем апотека у јавном власништву на територији Републике Србије, укључујући територију Топличког округа, суочава се са извесним бројем изазова којима ће ЗУ и град Прокупље као њен оснивач, морати да се суоче у годинама које долазе. Највећи међу изазовима је неконкурентност апотека у јавном власништву у односу на велики број апотека у приватном власништву, као и одређени ниво обавеза који има потенцијал да угрози ликвидност апотека у јавном власништву уз пад у оствареном годишњем промету. Апотеке Прокупље нису до краја у могућности, због бројних ограничења која су везана за њихов статус државне апотеке, да тржишно развијају своју делатност, да очувају у потпуности мрежу апотека у деловима своје територије коју покривају, нарочито у мањим насељеним местима. Поред рентабилности наведених апотека, последица смањења ниво услуге може бити и неминовно спровођење рационализације броја запослених. Процењено је да се укупан финансијски интерес за одржање континуитета у пружању услуга снабдевања лековима у неизмењеном броју локација у којима данас послује Апотека Прокупље, може пронаћи и остварити кроз сарадњу јавног и приватног сектора, путем једног од модела предвиђених Законом о јавно-приватном партнерству и концесијама, и то путем концесионог модела. 

Град Прокупље и Апотека Прокупље су се определили за модел јавно-приватног партнерства за даље остварење јавних функција које се огледају у доступности фармацеутских производа на територији читавог Топличког округа у односу на модел чистог закупа својих локала у којима се тренутно обавља предметна делатност.
 

Остали пројекти