KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog projekta javno-privatnog partnerstva za projektovanje, finansiranje, izgradnju, rekonstrukciju i rehabilitaciju dela lokalne putne infrastrukture i pružanje usluga upravljanja i održavanja sa javnim plaćanjem na teritoriji opštine Stara Pazova

Razlozi za predlaganje realizacije projekta javno-privatnog partnerstva su sa jedne strane u nemogućnostima opštine da finansira izgradnju putne infrastrukture po tradicionalnom modelu „ključ u ruke“, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, imajući u vidu da postoje teškoće u obezbeđivanju celokupnog iznosa neophodnog za obezbeđenje predmetne infrastrukture. Jedan od ključnih dodatnih razloga predlaganja predmetnog projekta je mogućnost obezbeđenje finansiranja za celokupni projekat od strane izabranog privatnog partnera, kao i očekivana efikasnija realizacija radova na postojećoj i novoj infrastrukturi po ovom modelu, uz preuzimanje odgovarajućih rizika od strane privatnog partnera. Ovo se naročito manifestuje u pogledu rokova, cene izgradnje, rizika finansiranja, rizika izgradnje i drugih rizika kojima privatni partner može na kvalitetniji način da upravlja.

Opravdanost za ugovaranje javno-privatnog partnerstva sadržani su u zakonskoj obavezi opštine Stara Pazova da obezbedi organizaciju i poslove vezane na prvom mestu za lokalne i nekategorisane puteve kao i ulice u naseljima na svojoj teritoriji.

Ovaj predlog projekta zasniva se na ideji obezbeđivanja dostupnosti dela kvalitetne saobraćajne i druge prateće infrastrukture u urbanim zonama opštine i naseljenim mestima, kapitalnim ulaganjem od strane privatnog partnera, koji će pored izgradnje, rekonstrukcije i rehabilitacije obezbediti izradu projektne dokumentacije, dugogodišnje redovno održavanje na celoj teritoriji opštine i naseljenih mesta, zaštitu i garantovanje za kvalitet izvedenih radova i pruženih usluga. Lokalna samouprava neće po ovom osnovu biti kreditno zadužena imajući u vidu način na koji je uređeno javno-privatno partnerstvo i koncesije, dok bi se istovremeno ostvarili ciljevi smanjenja budzetskih troškova i podizanja nivoa efikasnosti u pružanju javnih usluga i obezbeđivanja određenih benefita za opštinu i društvo u celini. Osnovni cilj razvoja putnog saobraćaja i putne infrastrukture je ostvarivanje i razvoj saobraćajnog sistema koji omogućava održivu mobilnost stanovništva i pruža podršku ubrzanom razvoju društva i privrede i jačanju konkurentnosti.

Za uspešno dostizanje ciljeva predloženog projekta i stvaranje uslova za kontinuirani razvoj mreže, a imajući u vidu primenjena projektna rešenja i aktivnosti u prethodno urađenim i usvojenim studijskim projektima, naročito vezanim za strukturu, organizaciju i upravljanje celinom putne mreže, budući korak u razvoju mreže treba usmeriti na reinženjering i unapređenje postojeće putne i druge prateće infrastrukture, organizacije i upravljanja celinom mreže.

U skladu sa zahtevima ključnih aktera u sistemu (korisnika i organa lokalne samouprave), realnim potrebama i mogućnostima opštine, treba stvoriti uslove za sprovođenje politike kontinualnog i ravnomernog budućeg razvoja putne mreže, naročito imajući u vidu strategije i planove u drugim oblastima društvenog i privrednog života i razvojne projekte opštine.