KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog projekta javno-privatnog partnerstva za obavljanje delatnosti javnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda - potez 500

Organizacija obavljanja komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada je u nadležnosti grada Beograda, što je propisano odredbama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, Zakona o lokalnoj samoupravi, i Zakona o komunalnim delatnostima, kao i odredbama Odluke o gradskoj upravi Grada Beograda i Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda.

Odlukom o gradskoj upravi Grada Beograda predviđeno je da Sekretarijat za javni prevoz obavlja poslove koji se odnose na organizaciju, način obavljanja i korišćenje javnog linijskog prevoza putnika. Za potrebe prevoza putnika na linijama javnog prevoza na potezu 500 koje su predmet ovog projekta angažovano je javno preduzeće GSP Beograd. JKP GSP Beograd ne može u potpunosti zadovoljiti potrebe korisnika, odnosno ne raspolaže dodatnim kapacitetima u smislu potrebnog broja vozila kojima bi moglo da obavlja uslugu prevoza zahtevanog kvaliteta, te je stoga ovim projektom dat predlog uvođenja novog operatera na pomenutom potezu.

U skladu sa svojim nadležnostima utvrđenim Odlukom o gradskoj upravi Grada Beograda, Sekretarijat za javni prevoz je doneo odluku da predloži projekat JPP bez elemenata koncesije u skladu sa Zakonom o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama i Zakonom o komunalnim delatnostima, kojim bi se obezbedilo poveravanje obavljanja delatnosti javnog prevoza putnika.

Predmet javnog ugovora koji će, po sprovedenom postupku javne nabavke, javni partner zaključiti sa privatnim partnerima je obavljanje komunalne delatnosti javnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, kao delatnosti od opšteg interesa, na period od deset godina, i to na području mreže linija koje su definisane kao potez 500 u okviru Integrisanog tarifnog sistema. Predmet JPP će obuhvatiti linije predviđene projektovanim stanjem, što je 14 autobuskih linija. Za potrebe prevoza putnika na ovim autobuskim linijama planirano je da privatni partner obezbedi 61 autobus, uključujući i rezervu prema sledećoj strukturi vozila: 39 solo autbusa i 22 zglobna autobusa.