KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog koncesionog akta za poveravanje obavljanja delatnosti linijskog prevoza putnika na teritoriji opštine Ruma

Organizacija obavljanja linijskog, posebnog linijskog i vanlinijskog prevoza putnika na teritoriji opštine Ruma je u nadležnosti Opštine Ruma, što je definisano odredbama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, Zakona o komunalnim delatnostima, kao i odredbama Statuta opštine Ruma i Odlukom o javnom prevozu putnika na teritoriji opštine Ruma. Dodatni relevantni opšti akti opštine Ruma su Odluka o određivanju linija u javnom gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji opštine Ruma, kao i Odluka o određivanju tarifa i cena voznih karata za prevoz na linijama u javnom gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji opštine Ruma.

Kroz organizaciju obavljanja linijskog prevoza putnika na teritoriji opštine Ruma potrebno je obezbediti, prvenstveno, adekvatan prevoz đaka do školskih ustanova, kao i radnika do radnih mesta, penzionera i drugih kategorija građana Rume, a koji iskazuju zahteve za korišćenjem usluga prevoza putnika za dolazak do ciljnih destinacija. Delatnost javnog prevoza putnika u opštini Ruma obavlja se na osnovu Ugovora o poveravanju javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju na teritoriji opštine Ruma, sa rokom trajanja do 31.12.2016. godine. Iz razloga obezbeđenja kontinuiteta prevoza, a budući da opština Ruma nema javno preduzeće koje se bavi obavljanjem delatnosti gradskog i prigradskog (linijskog) prevoza putnika, neophodno je sprovesti postupak dodele koncesije za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, odnosno poveravanja obavljanja komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika u gradsko-prigradskom saobraćaju na teritoriji opštine Ruma privatnom partneru, a shodno odredbama Zakona o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama.

Korisnici od sistema javnog prevoza očekuju pružanje usluga na zahtevanom mestu i u trenutku koji im je potreban, uz kontinuiran kvalitet i pružanje usluge bez pogoršanja, odnosno zahtevaju neprekidnu i stabilnu uslugu. Korisnici očekuju da svoje transportne potrebe realizuju uspešno i lako, na jednostavan način i uz određeni komfor (npr. dostupan i jednostavan podsistem informacija, razumljiv i prihvatljiv tarifni sistem, komforna i bezbedna vozila, uređena i obeležena stajališta i drugo). Sistem javnog prevoza putnika treba da obezbeđuje pouzdano i kvalitetno, efikasno funkcionisanje u prostoru i vremenu i treba da je dostupan svim građanima po jednakim i unapred poznatim uslovima, uz razumne troškove za adekvatnu cenu usluge. Sistem javnog gradskog prevoza putnika treba da ima neznatne negativne ekološke propratne efekte.