KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog koncesionog akta za poveravanje obavljanja delatnosti gradsko-prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Pirota

Predmet koncesije je poveravanje obavljanja delatnosti gradskog i prigradskog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Pirota u celini, jednom privatnom partneru. Osnovni razlog poveravanja delatnosti gradskog i prigradskog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Pirota kao objedinjenog paketa, koji će biti ponuđen jednom privatnom partneru putem javnog konkursa, proizilazi prevashodno iz iskustava koja su stečena u prethodnom periodu obavljanja delatnosti prevoza putnika. Naime, razmatranjem funkcionisanja gradsko prigradskog prevoz putnika na teritoriji grada Pirota, utvrđeni su osnovni nedostatci u sistemu prevoza, koji se ogledaju u tome da u postojećem načinu obavljanja prevoza dolazi do preklapanja linija i polazaka prevoznika na gradskim i prigradskim linijama, te je, obzirom na broj putnika, javni prevoz ekonomski neodrživ imajući u vidu veliku pređenu kilometražu zbog razuđenosti teritorije sa jedne strane i relativno male prihode sa druge strane.

Kako grad Pirot nema javno preduzeće koje se bavi obavljanjem delatnosti gradskog i prigradskog linijskog prevoza putnika, neophodno je osnovati javno preduzeće ili sprovesti postupak realizacije projekta javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz svoje nadležnosti, odnosno poveravanja obavljanja komunalne delatnosti linijskog prevoza putnika u gradsko-prigradskom saobraćaju na teritoriji grada Pirota. Osnivanje i početak rada javnog preduzeća zahtevalo bi značajna finansijska ulaganja (materijalno, tehničko i kadrovsko osposobljavanje javnog preduzeća za obavljanje delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika iziskivalo bi značajna sredstva za nabavku i održavanje voznog parka, izgradnju i održavanje parking prostora i administrativno-upravnih objekata i značajne rashode za zarade zaposlenih ), a prisutne negativne tendencije na održivost grdsko-prigradskog prevoza (depopulacija i korišćenje alternativnih vidova prevoza kao što su prevoz sopstvenim prevoznim sredstvom i auto- taksi prevoz) ne pružaju garanciju minimalne ekonomske održivosti postojanja javnog preduzeća koje bi obavljalo ovu komunalnu delatnost.