Јавно-приватно партнерство је дугорочна сарадња између јавног и приватног партнера ради обезбеђивања финансирања, изградње, реконструкције, управљања или одржавања инфраструктурних и других објеката од јавног значаја и пружања услуга од јавног значаја, које може бити уговорно или институционално.
Закон о јавно-приватном партнерству и концесијама дефинише пројекат јавно-приватног партнерства као пројекат који се израђује, предлаже, одобрава и спроводи по неком од модела јавно-приватног партнерства и чини низ међусобно повезаних активности, које се одвијају одређеним редоследом, ради постизања дефинисаних циљева, у оквиру одређеног временског периода и одређених финансијских средстава, а који је у складу са овим законом одобрен као пројекат јавно-приватног партнерства, са или без елемената концесије.
Концесија, у смислу Закона, јесте уговорно или институционално јавно-приватно партнерство са елементима концесије у коме је јавним уговором уређено комерцијално коришћење природног богатства, добра у општој употреби која су у јавној својини, односно добра у својини јавног тела или обављања делатности од општег интереса, које јавни партнер уступа приватном партнеру, на одређено време, под посебно прописаним условима, уз плаћање концесионе накнаде од стране приватног, односно јавног партнера, при чему приватни партнер сноси ризик везан за комерцијално коришћење предмета концесије. Концесија се може дати ради комерцијалног коришћења природног богатства, добра у општој употреби која су у јавној својини, односно добра у својини јавног тела или обављања делатности од општег интереса, између осталог и у области здравства. Давалац концесије је скупштина јединице локалне самоуправе, када су јавна тела и предмет концесије у надлежности јединице локалне самоуправе.
Апотекарска делатност коју обавља Апотека сматра се делатношћу од општег интереса. Законом о здравственој заштити утврђено је да друштвена брига за здравље на нивоу града обухвата мере за обезбеђивање и спровођење здравствене заштите од интереса за грађане на територији града Крагујевца, а као једна од мера предвиђено је стварање услова за адекватно коришћење примарне здравствене заштите на територији града Крагујевца тако да обезбеди снабдевеност. У складу са овим законом, Апотека води друштвену бригу за здравље и обавља своју делатност, односно обавља апотекарску делатност на територији града Крагујевца и општина Баточина, Лапово, Рача, Топола и Кнић.
С обзиром на јавни значај обезбеђивања здравствене заштите становништва и општи интерес обављања апотекарске делатности на територији на територији града Крагујевца и општина Баточина, Лапово, Рача, Топола и Кнић, интерес је града Крагујевца и наведених локалних самоуправа Шумадијског управног округа да обезбеди друштвену бригу за здравље у облику несметаног обављања апотекарске делатности на својој територији.
Предмет овог пројекта јавно-приватног партнерства са елементима концесије, односно предлога за доношење концесионог акта јесте обављање апотекарске делатности на територији града Крагујевца и општина Баточина, Лапово, Рача, Топола и Кнић.
Предлагач, односно град Крагујевац ће са изабраним приватним партнером закључити уговор о јавно-приватном партнерству са елементима концесије, тј. уговор о концесији за обављање апотекарске делатности.