Јавни аутобуски градски превоз путника покреће развој, повезује људе, локалне заједнице са светом, гради тржишта, олакшава трговину и значајна је функција у животу свих грађана, привреде и активности у једној локалној самоуправи. Одрживи превоз путника покретач је економског развоја једне земље јер омогућава већу мобилност становника, побољшава стандард живота јер повезује робу са тржиштима (рурална подручја и пијаце) и омогућава становништву задовољење основних животних потреба.
Предмет пројекта обухвата обавезу приватног партнера да пружа услугу јавног аутобуског градског превоза путника (домаћег линијског превоза), финансирање, набавку нових возила, унапређење услуге превоза имплементирањем система за бројање путника, видео надзора, бежичног интернета и информисања путника, док је јавни партнер у обавези да редовно извршава плаћање уговорене накнаде приватном партнеру за вршење услуге јавног аутобуског градског превоза путника (домаћег линијског превоза).
Јавни аутобуски градски превоз путника јесте комунална делатност која омогућава становништву приступ основним животним потребама: здравственим установама, образовним институцијама, приступ послу, пијацама и другим важним дестинацијама. Функција јавног аутобуског градског превоза путника као саобраћајне делатности јесте пружање услуга превоза на одређеном подручју. Та делатност треба да подстиче друштвено-економски развој градова и општина. Истовремено, она би морала да смањи степен угрожавања околине буком и загађењем, допринесе економском искоришћењу материјалних ресурса и повећа мобилност становништва. Јавни аутобуски градски превоз просторно је економичан облик транспорта, који са једне стране растерећује загушене градске саобраћајнице, а са друге обезбеђује превоз онима који не располажу никаквим другим саобраћајним средством. Ова комунална делатност има значајан утицај на децентрализацију и рурални развој. Обезбеђујући приступачан и економичан начин транспорта, омогућава се житељима руралних подручја да лакше приступе градским услугама, образовању и здравственој заштити. Ефикасним и доступним начином повезаности између градских области, јавни аутобуски градски превоз може допринети ширењу урбаних активности и услуга на различите делове града. Ово доприноси слабљењу концентрације активности само у централним деловима и подржава процес децентрализације. Све наведено доприноси економском развоју руралних области и смањењу неједнакости између урбаних и руралних подручја.
У већини европских земаља јавни аутобуски градски превоз путника схваћен је као друштвени интерес, чије се предности не мере само у функцији броја превезених путника и цене превоза, већ подједнако и у функцији фактора као што су: смањење загушења у саобраћају, повећање безбедности саобраћаја, очување животне средине, повећање мобилности становништва, достизање циљева одрживог развоја и друго.
Значај јавног аутобуског градског превоза путника огледа се у следећем: Омогућава великом броју становника реализацију једне од основних потреба, потреба за кретањем; Квалитет превозне услуге овог система утиче на ефективност и ефикасност свих производних, пратећих процеса и других активности људи у граду; Посредно, утиче на рационално коришћење градских површина, саобраћајна загушења, брзину и капацитет, безбедност и загађење околине у укупном градском транспортном систему; За велики број становника, обзиром на њихове финансијске могућности, као и одређене социјалне групе (ученици, студенти, особе са инвалидитетом, пензионери, стара лица, незапослени) јавни превоз путника представља често једину могућност за реализацију превозних потреба; Улагању великих средстава у ресурсе: возила, запослене, објекте и опрему, енергију, па је за економију градова као и за Републику Србију, од интереса да јавни аутобуски градски превоз путника ефикасно и безбедно функционише.
Велики проблем представља како обезбедити да овај систем функционише боље, односно како створити услове да се квалитет превозне услуге подигне на један виши ниво и приближи квалитету јавног аутобуског градског превоза путника у градовима развијених европских земаља, а у оквиру средстава која локалне самоуправе имају на располагању.
Делатност јавног аутобуског градског превоза путника није профитабилна уколико се обавља од стране јавних предузећа која су у власништву локалних или регионалних власти, пошто иста послују у окружењу непостојања стандардних принципа слободног тржишта, односно послују по принципима социјалне економије (ограничење цена превоза, повлашћене цене превоза за поједине категорије путника, мањи пораст цена превоза у односу на пораст трошкова пословања). У овом случају, недостају потребна финансијска средства за инвестирање, набавку возила, одржавање возног парка, текуће оперативне трошкове, примену иновација и нових технологија за обављање ове комуналне делатности.
Јавни аутобуски градски превоз путника на делу радијалних-потезних линија на територији градске општине Палилула (Потез 100) и градске општине Земун (Потез 700) и делу линија са претежном дужином трасе на наведеним општинама, укључујући и градску општину Нови Београд, у смислу овог Предлога пројекта, допринеће већој мобилности становника, побољшању економског и социјалног развоја, што је предуслов за достизање циљева одрживог развоја једног града.