Систем превоза путника покреће развој, повезује људе, локалне заједнице са светом, гради тржишта и олакшава трговину и значајна је функција у животу свих грађана, привреде и активности у једној локалној самоуправи. Одрживи превоз путника покретач је економског развоја једне земље јер омогућава појединцима да се извуку из сиромаштва и превазиђу друштвену искљученост, повезујући робу са тржиштима и повезујући рурална подручја и пијаце са великим градовима и глобалним тржиштем. Јавни градски и приградски превоз путника незаменљива је функција у животу свих грађана, привреде и активности у једној локалној самоуправи.
Предмет концесионог акта јесте поверавање комуналне делатности јавног аутобуског градског и приградског превоза путника на територији општине Аранђеловац и уређивање постојећих аутобуских стајалишта. Систем превоза путника је једна од основних потреба становништва локалне самоуправе, а на територији ове општине превоз путника је застарео и неефикасан, возила су нередовна и често се дешава да аутобус касни, поготово на приградским линијама.
Основна идеја примене модела јавно-приватног партнерства у области превоза путника на територији општине Аранђеловац јесте да се ова услуга побољша и да се осигура здравље и благостање становника ове општине, умањи могућност настанка саобраћајних несрећи и обезбеди инклузиван, безбедан, отпоран и одржив систем превоза.
Предмет Концесионог акта обухвата обавезу приватног партнера да пружа услугу јавног аутобуског градског и приградског превоза путника на територији општине Аранђеловац, финансирање, набавку возила, унапређење услуге превоза имплементирањем система електронске наплате карата и уређивање и обележавање постојећих стајалишта, док је Јавни партнер у обавези да редовно извршава плаћање уговорене накнаде Приватном партнеру за вршење услуге јавног аутобуског градског превоза путника (домаћег линијског превоза) и врши контролу квалитета услуга.
Јавни аутобуски градски и приградски превоз путника јесте комунална делатност која омогућава становништву приступ основним животним потребама: здравственим установама, образовним институцијама, приступ послу, пијацама и другим важним дестинацијама. Функција јавног аутобуског градског и приградског превоза путника као саобраћајне делатности јесте пружање услуга превоза на одређеном подручју. Та делатност треба да подстиче друштвено-економски развој градова и општина. Истовремено, она би морала да смањи степен угрожавања околине буком и загађењем, допринесе економском искоришћењу материјалних ресурса и повећа мобилност становништва. Јавни аутобуски градски и приградски превоз просторно је економичан облик транспорта, који са једне стране растерећује загушене градске саобраћајнице, а са друге обезбеђује превоз онима који не располажу никаквим другим саобраћајним средством. Ова комунална делатност има значајан утицај на децентрализацију и рурални развој. Обезбеђујући приступачан и економичан начин транспорта, омогућава се житељима руралних подручја да лакше приступе градским услугама, образовању и здравственој заштити. Ефикасним и доступним начином повезаности између градских и приградских области, јавни аутобуски градски и приградски превоз може допринети ширењу урбаних активности и услуга на различите делове Општине. Ово доприноси слабљењу концентрације активности само у централним деловима и подржава процес децентрализације. Све наведено доприноси економском развоју руралних области и смањењу неједнакости између урбаних и руралних подручја.