KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog koncesionog akta kojim se predlaže poveravanje obavljanja delatnosti prigradskog prevoza putnika na teritoriji opštine Bogatić

Kroz organizaciju obavljanja prigradskog prevoza putnika na teritoriji opštine Bogatić potrebno je obezbediti prvenstveno adekvatan prevoz đaka do školskih ustanova, kao i radnika do radnih mesta, ali i drugih kategorija građana opštine Bogatić koji iskazuju zahteve za korišćenjem usluga prevoza putnika za dolazak do ciljnih destinacija, odnosno opština je dužna da obezbedi potreban obim i kvalitet komunalne delatnosti javnog prevoza u zavisnosti od potreba i materijalnih mogućnosti korisnika usluga i materijalnih mogućnosti opštine.

Kako opština Bogatić nema javno preduzeće koje se bavi obavljanjem delatnosti prevoza putnika, neophodno je osnovati javno preduzeće ili sprovesti postupak realizacije projekta javno–privatnog partnerstva sa elementima koncesije za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz svoje nadležnosti, odnosno poveravanja obavljanja komunalne delatnosti prigradskog prevoza putnika u saobraćaju na teritoriji opštine Bogatić, a shodno odredbama Zakona o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama, kako bi se obezbedio adekvatan prevoz đaka, radnika  i drugih kategorija građana opštine Bogatić, a posebno onih lica koja nisu u mogućnosti da koriste alternativne vrste prevoza ili bi im to s obzirom na njihovo imovinsko ili psihofizičko stanje bilo otežano.

Osnivanje i početak rada javnog preduzeća zahtevalo bi značajna finansijska ulaganja (materijalno, tehničko i kadrovsko osposobljavanje javnog preduzeća za obavljanje delatnosti prevoza putnika iziskivalo bi značajna sredstva za nabavku i održavanje voznog parka, izgradnju i održavanje parking prostora i administrativno-upravnih objekata i značajne rashode za zarade zaposlenih ), a prisutne negativne tendencije na održivost javnog prevoza (depopulacija i korišćenje alternativnih vidova prevoza kao što su prevoz sopstvenim prevoznim sredstvom i autotaksi prevoz) ne pružaju garanciju minimalne ekonomske održivosti postojanja javnog preduzeća koje bi obavljalo ovu komunalnu delatnost.

Na osnovu svega napred navedenog opština Bogatić se opredeljuje da sprovede postupak realizacije projekta javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz svoje nadležnosti, odnosno da obezbedi obavljanje komunalne delatnosti prigradskog prevoza putnika.

Projekat poveravanja obavljanja delatnosti domaćeg linijskog prevoza putnika koncesionaru, doveo bi do uštede budzetskih troškova, rasta budzetskih prihoda, stvaranja održivog sistema prevoza putnika kao jednog od najvećih izazova urbanih i komunalnih zahteva i podizanja nivoa efikasnosti u pružanju usluga korisnicima komunalne delatnosti. 

Cilj ovog predloga projekta jeste uvođenje savremenog sistemaprevoza putnika, odnosno poveravanjem obavljanja delatnosti domaćeg linijskog prevoza putnika i to korišćenjem vozila nove generacije. Ovakav sistem uvodi se sa osnovnim ciljem da se usaglase želje putnika sa efikasnim i ekonomičnim prevozom. 

Uzimajući u obzir iskustva drugih gradova i opština, poveravanje delatnosti obavljanja prevoza putnika kroz model javno-privatnog partnerstva dovodi do odličnih rezultata posmatranih kroz prizmu ostvarenih prihoda, ali i kroz komunalni red koji je apsolutni prioritet opštine Bogatić. 

Za opštinu Bogatić od posebnog značaja je obezbeđivanje kvalitetnog prigradskog prevoza putnika jer se na taj način direktno utiče na kvalitet uslova rada. Naime, kvalitetnom povezanošću prigradskih naselja sa opštinom, kao i prigradskih naselja međusobno, linijama prigradskog prevoza, omogućava se veća pokretljivost radno sposobnog stanovništa što stvara dodatne pogodnosti po pitanju upošljavanja radne snage i zadržavanje nastanjenosti stanovništvom manjih seoskih sredina u okolini opštine.