KOMISIJA ZA
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO
JPP I KONCESIJE

Predlog koncesionog akta podnet od strane grada Beograda kojim se predlaže izgradnja podzemnih garaža i upravljanje javnim parkiralištima

Predmet konecsije je projektovanje, finansiranje, izgradnja, upravljanje i održavanje 4 podzemne garaže, odnosno javna parkirališta (Studentski trg, Trg Republike, Vlajkovićeva ulica i Fruškogorska ulica). Pored navedenih garaža, tokom izrade izveštaja o studiji izvodljivosti konstrukcije podzemnih garaža u okviru ovog projekta bile su razmatrane još dve lokacije - u Skerlićevoj ulici kao i ispod pijace Đeram. Dok su garaže Studentski trg, Trg Republike, Vlajkovićeva i Fruškogorska generisale višu internu stopu prinosa (IRR) projekta od procenjene stope donjeg praga u finansijskim modelima, potencijane garaže u Skerlićevoj ulici i ispod pijace Đeram generisale su negativnu neto sadašnju vrednost (NPV) što bi učinilo neophodnim dodatno finansiranje od strane Grada, stoga zbog finansijske ne-izvodljivosti, nisu razmatrane ove dve lokacije u dodatnim analizama.

Na osnovu zakonske obaveze Grada da obezbedi organizacione, materijalne i druge uslove za izgradnju, održavanje i funkcionisanje javnih parkirališta na teritoriji grada i za tehničko i tehnološko jedinstvo sistema kao i da uređuje i obezbeđuje obavljanje komunalne delatnnosti javnih parkirališta i njihov razvoj, i organizaciju upravljanja, Grad namerava da da koncesiju.

U Beogradu živi skoro šestina stanovništva Republike Srbije pri čemu je Beograd istovremeno poslovni, ekonomski, obrazovni i kulturni centar države. Kao rezultat toga, broj stanovnika u Beogradu je u kontinuiranom porastu i očekuje se da će porasti za 15,3% do 2041. godine.

Tokom poslednjih 15 godina, broj registrovanih motornih vozila u Beogradu je porastao za skoro 40%. Broj registrovanih vozila konstantno raste, što povećava potražnju za parking prostorom u gradu. Broj putničkih automobila po domaćinstvu je takođe rastao u proteklom periodu. Predviđa se da će se broj putničkih automobila povećati sa 0.3 u 2015. godini na 0.4 automobila po stanovniku u 2041. godini, podržan rastom BDP-a i kupovne moći stanovnika Beograda.

2014. godine, Gradska uprava je razvila strategiju proširenja pešačke zone koja se trenutno sastoji od Knez Mihailove i nekoliko manjih ulica u blizini. Završetak izgradnje pešačke zone je planiran za 2020. godinu, a sama izgradnja će biti izvedena u 4 faze.