КОМИСИЈА ЗА
ЈАВНО-ПРИВАТНО ПАРТНЕРСТВО
ЈПП И КОНЦЕСИЈЕ

Предлог концесионог акта поднет од стране града Београда којим се предлаже изградња подземних гаража и управљање јавним паркиралиштима

Предмет конецсије је пројектовање, финансирање, изградња, управљање и одржавање 4 подземне гараже, односно јавна паркиралишта (Студентски трг, Трг Републике, Влајковићева улица и Фрушкогорска улица). Поред наведених гаража, током израде извештаја о студији изводљивости конструкције подземних гаража у оквиру овог пројекта биле су разматране још две локације - у Скерлићевој улици као и испод пијаце Ђерам. Док су гараже Студентски трг, Трг Републике, Влајковићева и Фрушкогорска генерисале вишу интерну стопу приноса (ИРР) пројекта од процењене стопе доњег прага у финансијским моделима, потенцијане гараже у Скерлићевој улици и испод пијаце Ђерам генерисале су негативну нето садашњу вредност (НПВ) што би учинило неопходним додатно финансирање од стране Града, стога због финансијске не-изводљивости, нису разматране ове две локације у додатним анализама.

На основу законске обавезе Града да обезбеди организационе, материјалне и друге услове за изградњу, одржавање и функционисање јавних паркиралишта на територији града и за техничко и технолошко јединство система као и да уређује и обезбеђује обављање комуналне делатнности јавних паркиралишта и њихов развој, и организацију управљања, Град намерава да да концесију.

У Београду живи скоро шестина становништва Републике Србије при чему је Београд истовремено пословни, економски, образовни и културни центар државе. Као резултат тога, број становника у Београду је у континуираном порасту и очекује се да ће порасти за 15,3% до 2041. године.

Током последњих 15 година, број регистрованих моторних возила у Београду је порастао за скоро 40%. Број регистрованих возила константно расте, што повећава потражњу за паркинг простором у граду. Број путничких аутомобила по домаћинству је такође растао у протеклом периоду. Предвиђа се да ће се број путничких аутомобила повећати са 0.3 у 2015. години на 0.4 аутомобила по становнику у 2041. години, подржан растом БДП-а и куповне моћи становника Београда.

2014. године, Градска управа је развила стратегију проширења пешачке зоне која се тренутно састоји од Кнез Михаилове и неколико мањих улица у близини. Завршетак изградње пешачке зоне је планиран за 2020. годину, а сама изградња ће бити изведена у 4 фазе.

 

Остали пројекти