КОМИСИЈА ЗА
ЈАВНО-ПРИВАТНО ПАРТНЕРСТВО
ЈПП И КОНЦЕСИЈЕ

Предлог пројекта јавно-приватног партнерства за обављање делатности јавног превоза путника на територији града Београда - потез 500

Организација обављања комуналне делатности градског и приградског превоза путника на територији града је у надлежности града Београда, што је прописано одредбама Закона о превозу путника у друмском саобраћају, Закона о локалној самоуправи, и Закона о комуналним делатностима, као и одредбама Одлуке о градској управи Града Београда и Одлуке о јавном линијском превозу путника на територији града Београда.

Одлуком о градској управи Града Београда предвиђено је да Секретаријат за јавни превоз обавља послове који се односе на организацију, начин обављања и коришћење јавног линијског превоза путника. За потребе превоза путника на линијама јавног превоза на потезу 500 које су предмет овог пројекта ангажовано је јавно предузеће ГСП Београд. ЈКП ГСП Београд не може у потпуности задовољити потребе корисника, односно не располаже додатним капацитетима у смислу потребног броја возила којима би могло да обавља услугу превоза захтеваног квалитета, те је стога овим пројектом дат предлог увођења новог оператера на поменутом потезу.

У складу са својим надлежностима утврђеним Одлуком о градској управи Града Београда, Секретаријат за јавни превоз је донео одлуку да предложи пројекат ЈПП без елемената концесије у складу са Законом о јавно-приватном партнерству и концесијама и Законом о комуналним делатностима, којим би се обезбедило поверавање обављања делатности јавног превоза путника.

Предмет јавног уговора који ће, по спроведеном поступку јавне набавке, јавни партнер закључити са приватним партнерима је обављање комуналне делатности јавног превоза путника на територији града Београда, као делатности од општег интереса, на период од десет година, и то на подручју мреже линија које су дефинисане као потез 500 у оквиру Интегрисаног тарифног система. Предмет ЈПП ће обухватити линије предвиђене пројектованим стањем, што је 14 аутобуских линија. За потребе превоза путника на овим аутобуским линијама планирано је да приватни партнер обезбеди 61 аутобус, укључујући и резерву према следећој структури возила: 39 соло аутбуса и 22 зглобна аутобуса.

Остали пројекти