КОМИСИЈА ЗА
ЈАВНО-ПРИВАТНО ПАРТНЕРСТВО
ЈПП И КОНЦЕСИЈЕ

Предлог концесионог акта за поверавање обављања делатности градско-приградског превоза путника на територији града Пирота

Предмет концесије је поверавање обављања делатности градског и приградског линијског превоза путника на територији града Пирота у целини, једном приватном партнеру. Основни разлог поверавања делатности градског и приградског линијског превоза путника на територији града Пирота као обједињеног пакета, који ће бити понуђен једном приватном партнеру путем јавног конкурса, произилази превасходно из искустава која су стечена у претходном периоду обављања делатности превоза путника. Наиме, разматрањем функционисања градско приградског превоз путника на територији града Пирота, утврђени су основни недостатци у систему превоза, који се огледају у томе да у постојећем начину обављања превоза долази до преклапања линија и полазака превозника на градским и приградским линијама, те је, обзиром на број путника, јавни превоз економски неодржив имајући у виду велику пређену километражу због разуђености територије са једне стране и релативно мале приходе са друге стране.

Како град Пирот нема јавно предузеће које се бави обављањем делатности градског и приградског линијског превоза путника, неопходно је основати јавно предузеће или спровести поступак реализације пројекта јавно-приватног партнерства са елементима концесије за обављање делатности од општег интереса из своје надлежности, односно поверавања обављања комуналне делатности линијског превоза путника у градско-приградском саобраћају на територији града Пирота. Оснивање и почетак рада јавног предузећа захтевало би значајна финансијска улагања (материјално, техничко и кадровско оспособљавање јавног предузећа за обављање делатности градског и приградског превоза путника изискивало би значајна средства за набавку и одржавање возног парка, изградњу и одржавање паркинг простора и административно-управних објеката и значајне расходе за зараде запослених ), а присутне негативне тенденције на одрживост грдско-приградског превоза (депопулација и коришћење алтернативних видова превоза као што су превоз сопственим превозним средством и ауто- такси превоз) не пружају гаранцију минималне економске одрживости постојања јавног предузећа које би обављало ову комуналну делатност.

 

Остали пројекти