КОМИСИЈА ЗА
ЈАВНО-ПРИВАТНО ПАРТНЕРСТВО
ЈПП И КОНЦЕСИЈЕ

Предлог концесионог акта за поверавање обављања комуналне делатности јавног превоза путника на минибус експрес линијама на територији града Београда

Организација обављања комуналне делатности градског и приградског превоза путника на територији града је у надлежности града Београда, што је прописано одредбама Закона о превозу путника у друмском саобраћају, Закона о локалној самоуправи, и Закона о комуналним делатностима, као и одредбама Одлуке о градској управи Града Београда и Одлуке о јавном линијском превозу путника на територији града Београда.

У складу са својим надлежностима утврђеним Одлуком о градској управи Града Београда, Секретаријат за јавни превоз је донео одлуку да предложи пројекат, који ће по спроведеном поступку у складу са Законом о јавно-приватном партнерству и концесијама, град Београд као јавни партнер/концедент закључити са приватним партнером/концесионаром, а у вези са обављањем комуналне делатности јавног превоза путника на територији града Београда, као делатности од општег интереса, на период од десет година на минибус експрес линијама од Е1 до Е9, као и минибус експрес линији А1.

Основни разлози за примену концепта јавно-приватног партнерства јесу јасна алокација одговорности, подела ризика и рок трајања партнерства. Подела ризика омогућава, да сваки од партнера преузме ризик којим може да управља на најадекватнији начин, чиме се постиже већа ефикасност ових пројеката. Концепт јавно-приватног партнерства у случају пројекта финансирања набавке и обављања делатности превоза путника на минибус експрес линијама на период од 10 година ослобађа јавног партнера доброг дела трошкова које би иначе морао да сноси, имајући у виду цену нових возила и чињеницу да би за успешно обављање делатности јавно предузеће ГСП Београд морало да купи 80 нових возила и преузме све трошкове одржавања и управљања истим. На тај начин се смањује проблем фискалног притиска, а истовремено се граду омогућава да користи управљачке, техничке, финансијске и иновативне способности приватног партнера у тој области.

Циљеви града у погледу развоја линијског превоза, кроз задржавање високог нивоа учешћа јавног у укупном превозу путника, као услов ефикасности и ефективности укупног транспортног система, подразумевају: обезбеђење квалитетнијег, ефикаснијег и економичнијег јавног превоза; уређено тржиште транспортних услуга; подизање нивоа квалитета система и услуге; значајно снижење трошкова функционисања; задовољење широког спектара социјалних циљева; очувања природне околине и квалитета живота у градовима, и друго.

 

Остали пројекти